نوجوان و جوان در مجالس عزاداری با مکتب اهل بیت (ع) آشنا می شوند 

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: مجالس و محافل عزاداری برای آشنایی قشر نوجوان و جوان با مکتب ناب اهل بیت (ع) از اهمیت والایی برخوردار است بنابراین متولیان امر باید نسبت به برگزاری این مجالس و محافل تلاش کنند.

حجت الاسلام «حسین فضیلتی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب،  ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع)، گفت: مجالس عزاداری اهل بیت (ع) مصداق تعظیم شعائر الهی است و خدای متعال در سوره مبارکه شعراء می فرماید؛ هر کسی امری که مربوط به دین است را زنده نگه دارد اولین چیزی که به سراغش می آید، تقوا و آرامش قلبی است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد افزود: این گونه مجالس و محافل برای آشنایی قشر نوجوان و جوان با مکتب ناب اهل بیت (ع) از اهمیت والایی برخوردار است بنابراین متولیان امر باید نسبت به برگزاری این مجالس و محافل تلاش کنند.


وی با بیان این مطلب که وجود ارزشمند پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ولی نعمتان ما هستند، تاکید کرد: معرفی سبک زندگی و سیره معصومین (ع) مخصوصا این حضرات بزرگوار به نسل جوان و کسانی که می خواهند زندگی شان بر مبنای سیره و روش این بزرگواران تنظیم کنند، اهمیت دارد.


حجت الاسلام فضیلتی نیا ابراز کرد: چه بهتر که انسان با روش و منش معصومین (ع) آشنا شود و مجالس و محافل دینی که ذکر اهل بیت (ع) در آنها گفته می شود، فرصت و زمینه ای را برای این آشنایی فراهم می کنند.


این مقام مسئول ادامه داد: از طرفی حضور در این مجالس و محافل ثواب دارد و انسان با خود تفکر و تعقل می کند که آیا این رفتار من منطبق با آنچه که حضرات می خواهند هست یا خیر؟ اگر رفتارش خلاف خواست معصومین (ع) باشد برای بهتر شدن و نزدیکی به این بزرگواران تلاش می کند و اگر رفتارش منطبق با خواست این حضرات باشد خوشحال و خرسند می شود.


وی مجالس عزاداری اهل بیت (ع) را دارای جنبه تربیتی و مادی دانست و افزود: از آنجایی که در دنیای مادی زندگی می کنیم حتی برای حوائج مادی و دنیوی نیز از این مجالس می توان استفاده کرد.


حجت الاسلام فضیلتی نیا به مراسم عزاداری سه روز پایان ماه صفر، اشاره کرد و یادآور شد: امشب هم زمان با شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری در مسجدالنبی واقع در بلوار جهاد کشاورزی شهر عنبرآباد برگزار می شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: همچنین مراسم شام شهادت امام حسن مجتبی(ع) فردا شب در جوار شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: علاوه بر این نیز مراسم شب شهادت امام رضا (ع) در محله حسین آباد با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.


حجت الاسلام فضیلتی نیا اضافه کرد: مراسم عزاداری سه روز پایانی ماه صفر هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شوند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد ابراز کرد: این مراسم با مشارکت و همراهی دفتر امام جمعه، اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیئت های مذهبی و کانون مداحان شهرستان عنبرآباد برگزار می‌شود.


وی در خاتمه از مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت (ع) عنبرآباد خواست تا با رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در این مراسم شرکت کنند.

کد خبر 1101849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha