زندگی مشترک نیازمند پایداری در تصمیم است

حجت الاسلام حسینی گفت: کیفیت و آرامش زندگی مشترک زن و شوهر به پایداری در تصمیم گیری آنان نیاز است.

حجت الاسلام سید «مهدی حسینی» در سخنرانی مراسم دهه آخر ماه صفر و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رسول اکرم(ص) در مسجد قمربنی هاشم(ع) اظهارداشت: بسیاری از افراد در تصمیم گیری فردی و خانوادگی دچار مشکل می شوند و تصمیم‌پایدار ندارند و هر حرفی را بشونند در تصمیم سازی خود وارد می کنند.

امام‌جماعت مسجد قمربنی هاشم(ع) تیران افزود: کیفیت و آرامش زندگی مشترک زن و شوهر به پایداری در تصمیم گیری آنان نیاز است تا در قبال حرف و سخن دیگران مسیر زندگی آنان دچار مشکل نشود.

 

وی با اشاره به زمان ساخت کشتی توسط حضرت نوح که برخی او را سرزنش می کردند، ادامه داد: پس از اینکه کشتی ساخته شد و با آمدن آب در سراسر زمین و مورد استفاده قرار گرفت خیلی ها به استقامت در رفتار حضرت و دیدگاه او پی بردند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در زندگی های مشترک هم برخی دخالت می کنند و به نوع تصمیم زن و شوهر ایراد می گیرند که آن دسته از افراد که در مسیر کاری خود پایدارند، از حرف ها دچار مشکل نمی شوند و راه خود را ادامه می دهند چرا که از بیرون زندگی نمی توان برای درون آن فکر کرد.

وی اضافه کرد: مشورت پذیری موضوع دیگری است اما دخالت و تصمیم گیری به جای زندگی دیگران امری متفاوت است.

 

*حرص و حسد آسیبی بر زندگی

 

امام‌جماعت مسجد قمربنی هاشم(ع) تیران با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) گفت: حرص و طمع بر پیکره زندگی مردم می تازد که چنین ویژگی آسیب زیادی دارد.

وی ادامه داد: حرص دنیا و حسد بر زندگی دیگران باعث بروز مشکلات در زندگی و ایمان افراد می شود که تاریخ تاکنون نسبت به این دو موضوع اشاره داشته و عبرت گیری از آن مهم است.

 

*مراسم دهه آخر ماه صفر در مساجد تیران و کرون

 

مراسم دهه آخر ماه صفر در مساجد و بقاع متبرکه تیران و کرون با رعایت اصول بهداشتی برگزار می شود که مسجد قمربنی هاشم(ع) در مرکزیت این شهرستان با مداحی، زیارت خوانی و دعا و مناجات همراه است.

قرائت زیارتنامه، بیان توصیف ائمه(ع) و توزیع نذری از برنامه ها است که در طول این دهه و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

کد خبر 1102076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha