شیعه واقعی در عمل سیره ائمه را اجرایی می کند/ قرآن و اهل‌بیت برای شفاعت

آیت الله الظعمی مظاهری گفت: شیعه واقعی علاوه بر عقیده و شعار در عمل سیره ائمه را اجرایی می کند و خود را در مسیر حرکت آنان قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله الظعمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق به مناسبت روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت پیامبر(ص)، امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهارداشت: بهره گیری از این روز و ایام برای آخرت و خیر در دنیا لازم است که به سفارشات آنان نیز عمل کنیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: شیعه واقعی علاوه بر عقیده و شعار در عمل سیره ائمه را اجرایی می کند و خود را در مسیر حرکت آنان قرار می دهد و نمی شود که عاشق  محب اهل البیت(ع) بدانیم و در عمل کاری نکینم.

 

وی با بیان اینکه امام حسن محتبی(ع) چند بار اموالش را برای رفع نیازهای مردم انفاق کرد، تصریح کرد: ایشان همواره به فکر مردم بودند و همواره به این موضوع توصیه می کردند و در حال حاضر ما هم به عنوان پیروان آن حضرت در این مسیر کار کنیم.

آیت الله الظعمی مظاهری با بیان اینکه امام سوم شیعیان مردم را به مجاهدت برای تامین نیازهای دنیا و آخرت توصیه می کرد، اذعان داشت: تلاش برای آخرت ضرورت دارد و نباید فراموش شود اما نیازهای دنیایی و زندگی دنیا هم لازم است.

 

وی به توصیه ولایتمداری امام رضا(ع) در روزهای پایانی عمر خود و توجه به احدیت الهی خاطرنشان کرد: کلمه «لا اله الا الله» به شرط ولایت مداری قلعه محکمی است که امام رضا(ع) به آن توجه و تاکید کرد.

 

*قرآن و اهل البیت برای شفاعت

 

مرجع تقلید عالم تشیع با اشاره به سفارش دائم حضرت رسول(ص) مبنی بر بهره گیری از قرآن و عترت گفت: پیامبر به این موضوع بسیار تاکید داشتند و در آخرین لحاظ زندگی نیز به آن توجه کردند.

وی ادامه داد: شفاعت حضرت حق به افرادی که به قرآن و اهل البیت(ع) توجه دارند می رسد و امروز در جامعه باید ضمن استفاده و بهره گیری از دریای عظیم قرآن، یپرو اهل البیت(ع) و ولایت امیرالمومنین(ع)، سعی در سعادت مندی داشته باشیم و ولایت مداری علاوه بر اعتقاد و شعار که خیلی هم عالی است، در عمل نیز عشق و محبت را نشان دهیم.

 

مرجع تقلید عالم تشیع خاطرنشان کرد: برخی در شعار و ظاهر عشق به ائمه دارند اما در عمل رفتار آن ها رضایت بخش نیست.

کد خبر 1102080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha