پیش بینی ۱۲۷ برنامه به مناسبت دهه وقف در گلستان/ ثبت ۱۶ وقف جدید

​حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: به مناسبت دهه وقف ۱۲۷ برنامه در سطح استان گلستان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (سه شنبه  13 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه های متنوعی در دهه وقف در حوزه های آیینی، خدماتی، مذهبی و اجتماعی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: به مناسبت دهه وقف 127 برنامه در سطح استان گلستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: در روز گذشته به مناسبت دهه وقف با نماینده ولی فقیه استان گلستان دیدار داشتیم و از رهنمودهای آن بهره مند شدیم.

 

وی افزود: کمک مومنانه، حضور در معیادگاه های نماز جمعه، برگزاری میز خدمت، پاسخگویی به سوالات مردم، زنگ انشاء وقف در برخی از مدارس منتخب، افتتاح پروژه عمرانی در امامزادگان و موقوفات با رویکرد اشتغالزایی، دانش بنیان و جوانان از جمله برنامه های شاخصی است که در این دهه تدارک دیده شده است.

 

این مقام مسئول متذکر شد: صحت وقف پول و سهام فتوایی بود که مقام معظم رهبری در ماه های اخیر صادر کردند که این مهم به وقف در تحقق تمدن نوین اسلامی کمک می کند و بنا است سازمان اوقاف و امور خیریه صندوق های نوآوری و شکوفایی ایجاد کنند و بتوانیم در عرصه وقف عرصه های دانش بنیان ورود پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: در استان گلستان پنج هزار و 600 موقوفه شامل 71 هزار رقبه وقفی داریم و استان گلستان رتبه پنجم از نظر میزان وقف در کشور را دارا است.

 

وی بابیان اینکه 123 بقعه متبرکه واجب التعظیم در استان گلستان وجود دارد، افزود: واقفان زیادی در استان داریم و از ابتدای سال جاری تاکنون 16 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

 

کد خبر 1102096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha