صدقه جاریه وقف انواع برکات و آثار معنوی در دنیا و آخرت دارد

خسروانی پور، گفت: وقف از دیرباز تا کنون به عنوان موضوع مهم در زندگی بشریت از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و هم اکنون به عنوان مهمترین صدقه جاریه افراد بشمار می‌رود.

حمید خسروانی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه، احسانی بی‌منت و باقیات‌الصالحاتی است که از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته و افراد خیراندیش همواره با در نظر گرفت وضعیت اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جامعه نسبت به وقف بخشی از اموال و دارایی‌های خود با هدف رفع پاره‌ای از مشکلات و معضلات اجتماع پیرامونی خود اقدام می‌کنند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرپل ذهاب؛ گیلانغرب,قصرشیرین افزود:  آغاز برنامه‌های دهه وقف با ماه‌های صفر و ربیع‌الاول، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) مصادف شده است که در همین راستا برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در بقاع شاخص استان در حال اجرا است.

 

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به آغاز سال تحصیلی جدید و به لحاظ شرایط کرونایی و آسیب هایی که به برخی کسب و کارها وارد شده است، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و فراهم ساختن زمینه تحصیل آنان اقدامی پسندیده است.

 

خسروانی پور تصریح کرد:  ۱۵۰ پک لوازم‌التحریر و کیف بین دانش آموزان بی بضاعت  با حفظ آبرو در شهرستان شهرستان های سرپلذهاب،قصرشیرین و گیلانغرب توزیع شد.

 

وی  اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح محرومیت زدایی است که تاکنون قدم های مثبتی برداشته شده است و هدف از توزیع لوازم تحریر بین دانش آموزان محروم را کمک به دانش آموزان بی بضاعت با حفظ کرامت انسانی عنوان کرد.

 

 

 

کد خبر 1102491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha