وضعیت منابع آبی چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان ها وخیم است

حجت الاسلام جعفری از وضعیت وخیم منابع آبی چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان ها خبر داد و گفت: تغییر اقلیم و کاهش بارش ها میزان منابع آبی را در استان کم کرده و با توجه به مرتفع بودن امکان ذخیره آب نیز وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «امیرقلی جعفری» امروز(جمعه 16 مهر) در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه عدالت فلسفه وجودی حکومت داری در اسلام است، گفت: دولت جدید نیز با نگاه عدالت محوری و تحول در کشور شکل گرفته است که تحقق عدالت باید بر اساس توانمندی های هر منطقه باشد.

 

امام جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر اینکه توسعه کشور باید بر حسب ظرفیت های هر استان باشد، افزود: توسعه نامتوازن نوعی عقب ماندگی است زیرا موجب افزایش بی عدالتی شده و خسارات بسیاری را برای مردم به بار می آورد.

 

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری استعدادهای بسیاری دارد که نیازمند توجه ویژه دولتمردان است، اظهار کرد: توسعه باید بر اساس قابلیت های هر استان باشد و اکنون منابع آبی استان بزرگترین ظرفیت آن است که باید در این راستا توسعه یابد.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه متأسفانه بارش ها در کشور نسبت به سال گذشته نصف شده و ذخیره آب پشت سدها بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم آب و هوایی در کشور وضعیت منابع آبی بحرانی شده و باید همه کشور در نگهداری این منابع تلاش کند.

 

امام جمعه موقت شهرکرد از وضعیت وخیم منابع آبی چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان ها خبر داد و تصریح کرد: تغییر اقلیم و کاهش بارش ها میزان منابع آبی را در استان کم کرده و با توجه به مرتفع بودن امکان ذخیره آب نیز وجود ندارد که باعث وضعیت بحرانی استان از نظر منابع آبی شده است.

 

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروهای مقتدر انتظامی در حیطه های مختلف امنیت پایدار را در درون کشور و مرزها برقرار کرده اند و با توانمندی های بالای خود اجازه کوچکترین تعرض را به دشمنان نمی دهند.

 

حجت الاسلام جعفری با تبریک فرا رسیدن ایام ربیع الاول، خاطرنشان کرد: هجرت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) آغاز یک تحول بزرگ در اسلام بود که نشان از فداکاری های پیامبر برای رسیدن به آرمان های والای اسلامی است.

 

کد خبر 1102779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha