دولت انقلابی و مردمی گام های موثری در همه زمینه ها برداشته است

امام جمعه پاتاوه به اولویت های دولت سیزدهم از جمله هماهنگی قوای سه گانه در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: در مدت کوتاه آغاز به کار دولت انقلابی و مردمی صدها گام موثر اقتصادی، معیشتی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (16 مهر ماه) در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر پاتاوه، به موضوع تقوا و بازخوانی نقش امام علی علیه السلام در هجرت رسول اکرم (ص) در کتاب کنزل العمال اشاره و اظهار کرد: هجرت به دو روش است، نخست هجرت و دوری کردن از گناهان، یعنی رعایت تقوای الهی و هجرت بسوی خداوند و رسول او تا زمانی که توبه پذیرفته می شود، هجرت قطع نمی شود و برترین هجرت، هجرت چیزی است که خدا آن را خوش ندارد.

امام جمعه پاتاوه سالروز هجرت نبی مکرم اسلام (ص) از مکه به مدینه را نقطه عطفی در تاریخ فرهنگی اسلام دانست و افزود: همان گونه که بعثت، طلیعه نشر توحید بود، هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه، نقطه عطفی در تاریخ فرهنگی اسلام است و هجرت نوید پیروزی آن است.

وی به بررسی و اهمیت هجرت تاریخی پیامبر اسلام (ص) از جهات مختلف پرداخت و افزود: طلیعه تشکیل حکومت و تمدن اسلامی و جهانی شدن آن- تمدن علمی، پیشرفت معنوی و اخلاقی، بطن حادثه عظیم هجرت، همچنین واقعه لیله المبیت و فداکاری بی نظیر حضرت امام علی علیه السلام که خداوند متعال این فضیلت بزرگ را با نزول آیه«207»بقره ستوده است از اهم هجرت تاریخی پیامبر (ص) است و از مردم کسی مانند علی ابن ابیطالب (ع) که جانش را برای خشنودی خدا می بخشد و خدا به بندگان مهربان است.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز، با تبریک حلول ماه ربیع الاول از دست اندرکاران، مداحان، سخنرانان، فرماندهان سپاه، بسیج، خیرین و همه کسانی که به نحوی در برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری دهه آخر صفر «رحلت رسول اکرم ص – شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و در برگزاری پیاده روی دسته های عزا و همچنین در پذیرایی عاشقان و عزاداران اهل بیت (ع) همکاری و ایفای نقش نمودند، قدردانی کرد.

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه، به اولویت های دولت سیزدهم از جمله هماهنگی و هم افزایی قوای سه گانه در عرصه های مختلف که در دهه های اخیر کم نظیر بوده اشاره و اظهار کرد: در مدت کوتاه آغاز به کار دولت انقلابی و مردمی برداشتن صدها گام موثر اقتصادی، معیشتی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همچنین کاهش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، سفرهای استانی و حضور میدانی رئیس جمهوری و روءسای قوا به ویژه سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد که 217 طرح مصوب شد.


وی در فراز پایانی خطبه ها با اشاره به سالروز تاسیس «مجمع تقریب مذاهب اسلامی» به سخنی از بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: عقلا و علمای اسلام از صدر اسلام تاکنون سعی و تلاش شان بر این بوده که مسلمین همه باهم مجتمع باشند و همه بر غیر مسلمین ید واحد باشند.

حجت الاسلام سیادت افزود: از منظر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم السلام تفاهم و وحدت مسلمین تاکید و سفارش شده «تا تمام ملل دنیا را، عرب  وعجم را باهم متحد کند و یک امت بزرگ به نام امت اسلام در دنیا برقرار کند».

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه، حسن ختام خطبه سیاسی را با سخنی از رهبری عالی قدر انقلاب اسلامی به پایان رساند و گفت: « آمریکا در همه دنیا یک چهره ناموجه و لکه دار است. امروز دنیای اسلام می تواند در مقابل این قدرت شیطانی افزون خواه بایستد و باید بایستد، به حول و قوه الهی و وحدت کلمه پیروزی همه جانبه مسلمانان قطعی است».

کد خبر 1102818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha