کانون‌های مساجد خاکریز فرهنگی/ منویات رهبری فصل‌الخطاب فعالیت‌های کانون ها است

کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان خاکریز فرهنگی در مساجد محسوب می‌شوند و منویات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب فعالیت‌های این کانون‌ها در سطح این اماکن مقدس است.

خبرگزاری شبستان_غرب گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 91 در سفر به خراسان شمالی طی سخنانی فرمودند: «من سفارش می ‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج، این کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید.»

 

کانون‌های مساجد با رویکرد فرهنگی هنری خود توانسته‌اند خیل عظیم بچه‌های مسجد را با خود همراه کرده و در پرتو معنویت خانه‌های خدا اتفاقات مهم مسجدی را رقم بزنند و اکنون بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد کشور منشاء آثار و برکات فراوانی در سطح جامعه هستند.

 

 

* رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چراغ راه برای تحقق رشد و توسعه است

«حسین سوات‌پور» با گرامیداشت سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چراغ راه برای تحقق رشد و توسعه است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت ماسال افزود: مقام معظم رهبری در 19 مهرماه 1391 بر مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت جبهه فرهنگی کانون‌های مساجد تاکید کردند و این مسئله باید مورد برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما مسئولان کانون‌ها قرار گیرد.

 

وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری خاکریز فرهنگی در مساجد هستند و به عنوان خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب فعالیت می‌کند.

 

سوات‌پور با اشاره به اینکه ما در کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت ماسال سعی بر جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و کارهای فرهنگی داریم تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان جذب این قشر از جامعه به مسجد است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت ماسال خاطرنشان کرد: این کانون با همکاری همه اعضا در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی، دینی، ملی و مذهبی را در سطح این مسجد برگزار می‌کند.

 

 

*منویات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب کارهای کانون های مساجد است

«سودابه وحدانی» با گرامیداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در راستای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: فعالان کانون‌های مساجد از حمایت و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و هنری این نهاد انقلابی قدردانی می‌کنند و این منویات را فصل الخطاب کارهای خود قرار داده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های جذاب در مساجد سبب جذب قشر کودک و نوجوان به مسجد می‌شود افزود: نوجوانان و جوانان آینده سازان کشور هستند که با تربیت دینی آنها در مساجد منجر به پرورش روحیه انقلابی و پایبندی به آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا را شاهد باشیم.

 

وی گفت: هر یک از توصیه‌های مقام معظم رهبری برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های کانون های مساجد کشور کارآمد و لازم است که باید برخی از آن توسط مسئولان ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور سیاست گذاری و جهت‌دهی و برخی نیز با سلیقه مدیران و فعالان این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا شود.

 

وحدانی با اشاره به نقش تربیتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: مساجد به عنوان پایگاه و خط مقدم مبارزه علیه تهاجم فرهنگی استکباری نقش مهمی در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی دارد.

 

 

*حمایت از فعالیت‌های کانون‌های مساجد نیاز است

«سیدعباس طبایی» با گرامیداشت این روز اظهار کرد: توجه ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در نوزدهم مهرماه سال ۱۳۹۱ موجب موفقیت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و جذب بیش از پیش نوجوانان و جوانان به مساجد شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر افزود: حمایت از فعالیت‌های کانون‌های مساجد نیاز است و باید نگاه ویژه‌ای توسط مسئولان امر به این حوزه مهم و فعالیت‌های بچه‌های مسجدی شود.

 

وی گفت: نسل جوان و نوجوان دارای نیازهایی متفاوت از سایر گروه‌های سنی هستند و با توجه به تغییرات روز جامعه ایجاد تناسب و تعادل بین نیازها، پیشرفت علمی و حرمت و جایگاه مسجد باید برنامه‌هایی در کانون‌های فرهنگی و هنری عرضه و ارائه شود.

 

طبایی تصریح کرد: دشمن برای انحراف نسل جوان جامعه ما برنامه‌ریزی و اقدامات متعددی انجام می‌دهد و باید مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار سایر مراکز فرهنگی نیز نقش خود را در مبارزه با توطئه دشمن و حفظ نسل جدید انجام دهند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر خاطرنشان کرد: مدیران، روحانیون و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای برنامه ریزی درست و تدوین برنامه‌های موثر باید  سخنان مقام معظم رهبری را دوباره بازخوانی و در سیاست‌های برنامه خودشان پیاده‌سازی کنند.

 

گفتنی است، امروز به فیض عمل به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، کودک و نوجوان و جوان، دختر و پسر و مرد و زن، با نظامی‌ خانواده‌محور و با نگاهی تعلیمی و تربیتی و توجه به ساحت مقدس قرآن و عترت؛قدم در عرصه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گذاشته و علاوه بر توسعه کمّی، توسعه کیفی این نهاد ارزشمند را در دستور کار خود قرارداده‌اند.

 

کد خبر 1103402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha