عملیات ساماندهی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ در راستای ثبت جهانی به پایان رسید

محمدی در جمع خبرنگاران از پایان عملیات ساماندهی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ خبر داد و گفت: روند پایانی عملیات ساماندهی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « فریدون محمدی» در جمع خبرنگاران از پایان عملیات ساماندهی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ خبر داد و گفت: روند پایانی عملیات ساماندهی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی در حال انجام است. 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: کاروانسرای ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ به عنوان نخستین اثر استان به منظور ثبت در فهرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز است.

 

وی با اشاره به اهمیت پاکسازی داخلی بنا، محوطه و شستشوی تخصصی دیواره ها و بخش های متعدد کاروانسرا بیان کرد: چهار گنبد مجموعه تاریخی ینگی امام بازسازی و مرمت شد.

 

وی اظهار کرد: این کاروانسرا در مسیر جاده ابریشم و یکی از نشان های هویتی مردم البرز است به همین منظور ضرورت توجه به مرمت و بازسازی آن وجود دارد. 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی استان البرز خاطرنشان کرد: هیئت برسی علمی و باستان شناختی یونسکو با هدف ارزیابی این مجموعه وارد استان البرز شدند، متناسب با همین امر انتظار می رود شاهد همکاری نهادهای مرتبط و دستگاه های خدماتی به منظور تحقق ثبت در فهرست میراث جهانی این اثر تاریخی باشیم. 

 

 

 

کد خبر 1104154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha