کاهش جرایم سایبری به آموزش نیاز دارد/ مسائل اجتماعی نباید امنیتی بشود

سرهنگ مرتضوی گفت: کاهش جرایم سایبری به آموزش و توانمندسازی کاربران نیاز دارد تا فرصت سازی برای مجرمان نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» در آیین افتتاحیه پلیس فتا شهرستان تیران و کرون به ضرورت فعالیت و توسعه اقدامات در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی حوزه فضای مجازی تاکید کرد و اظهارداشت: در برخی از مقاطع از موضوع مهم امنیت غفلت شده و تمرکزها بر دیگر حوزه ها رفته و این موضوع موجب خسارت شده است.

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان افزود: برخی از مردم نیز در خصوص موضوع امنیت بی توجهی کرده اند که در مبانی اسلامی و توصیه پیامبر اسلام(ص) به آن اشاره شده که «ارزش نعمت امنیت و سلامت ناشناخته مانده« و با از دست دادن این نعمت قدرشناس و جایگاه آن برای ما تبیین می شود.

 

وی ادامه داد:‌ با توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امروز یکی از مسائل مهم در زندگی مردم همین بستر است و باعث شده که دغدغه های زیادی را متوجه مردم کند.

 

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه روزانه آمار آسیب های ناشی از فضای مجازی در استان اصفهان افزایش می یابد، تصریح کرد: سرعت گسترش، وابستگی زندگی ها به فناوری های نوین و بی اطلاعی و عدم آگاهی موجب بروز مشکلات و آسیب های شده است.

 

وی با بیان اینکه در سیستم برنامه ریزی و آموزشی کشور، مهارت افزایی در فضای مجازی مغفول مانده، اذعان داشت: کاهش جرایم سایبری به آموزش و توانمندسازی کاربران  نیاز دارد تا فرصت سازی برای مجرمان نشود و فعالیت شهرستانی و محلی در این باره توسعه پیدا کند.

 

*مسائل اجتماعی نباید امنیتی بشود

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به چالش های اجتماعی که در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی نباید امنیتی بشود بلکه از راهکارهای فرهنگی و‌ آموزشی به آن پرداخته شود.

 

وی یادآورشد: پلیس فتا به دنبال پرونده سازی نبوده بلکه آموزش، رصد و پایش از ماموریت های این پلیس تخصصی بوده و سعی کرده با آموزش و پیش از اقدامات پلیسی پیشگیری کند.

 

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه پلیس فتا در شهرستان ها تشکیل شده گفت: خدمات پلیس به صورت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی ارائه می شود و مسائل مربوط به مشکلات مردم را به اطلاع مسئولان می رساند و نباید مدیران به دنبال پرونده سازی باشند بلکه با رسیدگی به نیازها اعتماد سازی می شود.

کد خبر 1104311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha