رتبه‌های برتر کنکور سراسری در نهبندان تجلیل شدند

طی مراسمی رتبه‌های برتر کنکور شهرستان نهبندان با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» شامگاه (21 مهر) در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور نهبندان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم منطقه کمتر توسعه یافته و دارای محرومیت نهبندان را از این وضعیت خارج کنیم بخشی از آن بر عهده نخبگان جامعه است.

 

فرماندار نهبندان افزود: نخبگان افرادی که رتبه یک کنکور یا افرادی که ثبت اختراع کرده‌اند، نیستند بلکه نخبگان با احساس تکلیف نسبت به همنوع می‌توانند تاثیر مثبتی در رشد جامعه داشته باشند.

 

وی اظهار داشت: نهبندان با وسعت و گستردگی زیاد، تاکنون اقدامات زیادی برای توسعه آن انجام شده یا در دست اقدام است، ۱۷ درصد مساحت و هفت درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به استان و کشور برخورداری پایین تری دارد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه برای اینکه شکاف رسیدن به توسعه مدنظر پر شود نیاز به اعتبار بیشتر است اما کافی نیست، نیروی انسانی برای هر منطقه‌ای موثر است، عنوان کرد: شهرستان‌هایی که امروز توسعه یافته و مشکلاتی مانند شهرستان نهبندان ندارند علاوه بر ایجاد زیرساخت ها، از ظرفیت نیروی انسانی موثر بهره برداری نموده که در توسعه منطقه نقش ایفا کرده‌اند.

 

بیکی یادآور شد: بسیاری از افراد در شهرستان نهبندان سرمایه و امکانات دارند اما در این منطقه سرمایه‌گذاری نمی کنند در حالیکه باید نقش تولید و مولد بودن هم مدنظر قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه تولید می‌تواند تربیت انسان یا تولید محصول باشد گفت: در همه ابعاد این فرصت را در اختیار داریم تا به تولید نیروی انسانی توانمند، فرهنگ و روابط اجتماعی خوب بپردازیم در حالیکه این موضوعات در شهرستان نیازمند توجه ویژه است.

 

فرماندار نهبندان تاکید کرد: آنچه یک جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت می‌برد ابتدا ارتقای فرهنگی است، زیرساخت فرهنگی به معنای فرهنگسرا، سالن اجتماعات، سالن سینما و از این قبیل نیست بلکه باید در درون خانواده‌ها، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها روابط اجتماعی را گسترش داد.

 

وی اظهار داشت: یکی از ضعف‌های امروز ما پایین بودن میزان مشارکت اجتماعی شهروندان است، باید این مهم در شهرستان ارتقا یابد.

 

بیکی تصریح کرد: قبل از انقلاب در شهرستان هیچ زیرساختی حتی برق نداشته‌ایم امروز در دورترین نقطه شهرستان بسیاری از امکانات و زیرساخت‌ها فراهم شده و اتفاقات بزرگی افتاده است تا جامعه‌ای خوب و متعالی داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: دانشجویانی که امروز در کنکور پذیرفته شده‌اند بدانند تاکنون نقش اجتماعی زیادی به آنها داده نشده و این اشکال بزرگی است اما از امروز به بعد نقش‌های اجتماعی زیادی خواهند داشت و باید از این فرصت استفاده کرده و در توسعه کشور تاثیرگذار باشند.

 

فرماندار نهبندان یادآور شد: آموزش و پرورش باید در هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمتی پیش برود که نیازهای شهرستان‌ها نیز دیده شود.

 

وی خطاب به پذیرفته شدگان کنکور در شهرستان نهبندان گفت: بایستی در کنار تحصیل حتما از فراگیری مهارت‌ها نیز بهره‌مند شوید و در حرفه خودتان موفق باشید.

 

 

کد خبر 1104398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha