مقام یاران امام زمان(عج) در لسان حضرت سکینه(س)

حضرت سکینه بنت‌الحسین(ع) که به دلیل کمال باطنی، جمال ظاهری و حسن ظاهری و حسن خلق، عقیله القریش لقب گرفته است، در حدیثی شگفت‌انگیز مقام یاری امام زمان(عج) را تشریح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت  خبرگزاری شبستان، بنابر نقل تاریخ وفات حضرت سکینه دختر امام حسین(ع) در پنجمین روز از ماه ربیع الاول واقع شده است، ایشان که واقعه کربلا را تجربه کرده و در افشاگری و روشنگری نسبت به آن موثر بوده اند، الگویی امروزی برای منتظران محسوب می شوند. الگویی که در گفتگو با حجت الاسلام «مصطفی حسن زاده»، کارشناس مهدوی مقام یاران امام زمان(ع) را از لسان ایشان بررسی کرده ایم و در ادامه می‌آید:

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به جایگاه حضرت سکینه(س) از نظر نسب اظهار کرد: سکینه، دختر امام حسین علیه السلام هستند و مادرشان حضرت رباب(س) است. نامش را آمنه ذکر کرده و لقب وی را سکینه گفته اند که به معنی وقار و سکون است. ایشان را به دلیل کمال باطنی، جمال ظاهری و حسن ظاهری و حسن خلق، عقیله القریش هم گفته اند... بنابر نقل تاریخ آن بانوی مکرمه از جمله راویان حدیث بوده‌اند و ایشان را می‌توان پیام آور روز عاشورا دانست. آ حضرت(ع) که سه امام معصوم(س) را با معرفت درک کرده است در روایاتی بسیار عظیم، پیام آور جریان عاشورا و ندای گوی قتلگاه بوده اند.

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: آن بانوی مکرمه در حدیثی عظیم و شکفت انگیز در مقام یاران امام زمان(عج) می فرماید: آن شب مهتابی میان چادر نشسته بودم ... پس پدرم را دیدم که نشسته و می‌گرید و یارانش پیرامون اویند. پدرم می‌فرمود: همانا جدّم رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: فرزندم حسین علیه السلام در طفّ کربلا، غریب، تنها، تشنه و یگانه کشته می‌شود. هر کس او را یاری کند، گویا مرا و فرزندش حجّت علیه السلام را یاری کرده است.

 

وی در شرح این حدیث بیان کرد: باید بدانیم حضرت مهدی ارواحنافداه و یاری او چه مقامی است که پیامبر یاری کنندگان امام حسین علیه سلام در کربلا را به ثواب یاری حضرت مهدی ارواحنافداه بشارت می دهد و می فرماید هر کسی به زبان ما را یاری کند؟

 

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: نصرت زبانی یعنی تبلیغ و ذکر نام مهدی، دروغ نگفتن، تهمت نزدن، غمی را از دل یک مومن برطرف کردن و ... اگر ذره ای این حدیث را درک کنیم به عظمت و ارزش یاری و تبلیغ نام امام زمان ارواحنافداه  خواهیم رسید.

 

کد خبر 1104487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha