توسعه فعالیت های دینی در فضای مجازی دارای اهمیت بسیاری است

فلاح لاله زاری با اشاره به اهمیت فعالیت های دینی در فضای مجازی گفت: توسعه فعالیت های دینی و ارزشی در فضای مجازی از محور اقدامات فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« فرشید فلاح لاله زاری» در نشستی با مدیر حوزه های علمیه خواهران استان سمنان فعالیت های دینی و فرهنگی در فضای مجازی را با توجه به شرایط امروز کشور امری اجتناب ناپذیر دانست وگفت: ستر فضای مجازی که در سال های اخیر فرا گیر شده و مورد توجه قشر جوان قرار گرفته نیز از موارد لزوم حضور مبلغان دینی و تبلیغ دین است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری سوگواره مهر محرم با موضوعات فیلم، عکس و تولید محتوا اظهار داشت: زمینه در این سوگواره برای حضور طلبه ها و نیز علاقه مندان فعالیت های فرهنگی، ارزشی فراهم است.

 

وی، تبدیل سمنان به مرکز تولید محتوای دینی در کشور از طریق فضای مجازی را از اهداف این اداره کل برشمرد و ادامه داد: تلاش دست اندرکاران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان توسعه برگزاری این جشنواره ها و سوگواره ها و نیز فعالیت های مشابه برای رسیدن به این هدف مهم است.

 

فلاح لاله زاری با تاکید بر وجود جوانان و نیروهای علاقه مند به فعالیت های دینی و ارزشی در فضای مجازی در این استان ادامه داد: این ظرفیت در استان سمنان وجود دارد و با همکاری حوزه های علمیه خواهران و استفاده از ظرفیت طلبه ها و نیروهای فرهنگی می توان از ظرفیت های مشترک برای رسیدن به این اهداف استفاده کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان دعوت از طلبه های خواهر سراسر کشور با استفاده از ظرفیت مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان سمنان را برای حضور در سوگواره مهر محرم و فعالیت های مشابه خواستار شد و گفت: برگزاری جشنواره رسانه ای دیجیتال رضوی (آهوان) از دیگر برنامه هایی است که ظرف ماه آینده به میزبانی استان سمنان آغاز می شود و با پیوند این دو مرکز مهم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه های علمیه خو.اهران استان سمنان می توان این جشنواره ارزشی و دینی با مشارکت و حضور گسترده تر و کیفیت بیشتر برگزار کرد.

 

وی، برگزاری جشنواره استانی شعر آیینی به میزبانی گرمسار را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: برای استفاده از ساعران طلبه آماده همکاری مشترک در این زمینه هستیم.

 

فلاح لاله زاری خواستار مشارکت حوزه های علمیه خواهران برای توسعه فعالیت های قرآنی در این استان شد و افزود: سند توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان تدوین و به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسیده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: هدف نهایی این سند تبدیل استان سمنان در یک برنامه ۱۰ ساله به پایگاه قرآنی در کشور و رساندن سمنان به سطح مراکزی همچون قم و مشهد است و انتظار از حوزه های علمیه توسعه بخش تفسیر قرآن و نیز همکاری در بخش پژوهش های قرآنی است.

 

وی، استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در شورای فرهنگ عمومی استان و نیز اجرایی کردن راهبردهای ۱۷ گانه که با استفاده از رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری تدوین شده است را از دیگر درخواست های فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان سمنان نیز در این نشست این دو مرکز را از یک خانواده دانست و آمادگی این حوزه را برای انجام فعالیت های مشترک فرهنگی اعلام کرد.

 

«حجت الاسلام نجم»، تصریح کرد: بر اساس تقسیم کار، توسعه فرهنگ قرآنی و فعالیت های قرآنی یکی از اموری است که به این حوزه ها محول شده تا با همکاری تبلیغات اسلامی اجرایی شود.

 

در این نشست که مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان و دست اندرکاران حوزه های علمیه خواهران نیز حضور داشتند در خصوص فعالیت های مشترک فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.

 

کد خبر 1104576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha