۵۵ واحد تولیدی در شهرستان دهلران وجود دارد

رئیس اداره صمت شهرستان دهلران گفت: تعداد ۵۵واحدتولیدی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۷ واحد فعال ۱۸ واحدغیرفعال می باشد.

«مرتضی مهدوی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 200نفر در 37واحد فعال شهرستان مشغول به کار هستند این در حالی است که اگر همه واحد ها فعال شوند زمینه اشتغال 4000هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلات تولیدی شهرستان تغییرات شدید نرخ ارز، سرمایه در گردش، عدم نقدیندگی جهت خرید مواد اولیه، تجهیز نوسازی و همچنین بازپرداخت بدهی بانک‌ها با توجه به سود بالای آنها که بعضاً با سود تولید همخوانی نداشته و باعث عدم توجیه در بستر تولید شده است می باشد.

 

رئیس اداره صمت شهرستان دهلران عنوان کرد: شهرستان دهلران دارای پتانسیل‌های فراوانی جهت سرمایه‌گذاری در موضوعات مختلف در حوزه های مشترک صنعت،معدن و کشاورزی است که با توجه به قابلیت‌های زیادی که در این شهرستان به لحاظ وسعت وجود دارد می تواند زمینه  رونق تولید محصولات داخلی تا حدودی مشکل بیکاری را نیز حل شود.

 

مهدوی به موقعیت خاص شهرستان دهلران از جمله ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و بازارچه‌های مرزی چیلات اشاره کرد و گفت: منابع غن یدر حوزه کشاورزی، نفت و گاز در شهرستان  می تواند ظرفیت‌های بسیار بالایی برای تولید محصولات تولیدی کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی،  ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه نفت گاز و یا  ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نفت و گاز در دستور مسئولان و بخش خصوصی قرار داد تا علاوه بر افزیش تولید و صادرات زمینه اشتغال جوانان بیکار منطقه فراهم شود.

 

وی به عدم راه اندازی کارخانه سیمان دهلران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این کارخانه با پیشرفت فیزیکی 90درصد به یکی از مطالبات مردم منطقه شده است که در این راستا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  پیگیری های زیادی انجام داده است که در صورت تکمیل آن زمینه اشتغال 3هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

 

 

کد خبر 1105274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha