باور به مهدویت باوری فطری و عقلانی است

حجت الاسلام شریعتی گفت: مهدویت قبل از اینکه باور دینی باشد باور فطری و عقلی است و برآمده از فطرت پاک بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «محسن شریعتی» در نشست تخصصی منجی موعود (عج) که به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) امروز (شنبه 24 مهر) در اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین برگزار شد، بیان کرد: شیعه یکه تاز جریان موعودباوری نیست و فقط شیعه ها این باور را ندارند بلکه این باور در همه مردم جهان و ادیان مختلف وجود دارد.

 

کارشناس حوزه مهدویت ادامه داد: بعد از کلمه خدا بیشترین کلمه ای که در لسان دینی مردم ادیان مختلف گفته شده کلمه منجی است و این باور اندیشه فراگیر و برآمده از فطرت پاک بشریت است.  

 

وی عنوان کرد: مهدویت قبل از اینکه باور دینی باشد، باور فطری و عقلی است و برآمده از فطرت پاک بشریت است و خداوند مهدویت را گذاشت زیرا ما بر اساس فطرت مان دوست داریم عالم و دنیا زیبا تمام شود.

 

حجت الاسلام شریعتی افزود: همه ادیان معتقد هستند الهام گرفته از متن دین و کتاب مقدس هستند و در قرآن کریم ما بیش از 300 آیه وجود دارد که اگر مهدویت و آینده روشن را در آن ترسیم نکنیم نمی توانیم آن را معنا کنیم.

 

وی با اشاره به مشترکات موعود در ادیان ابراهیمی توضیح داد: بر اساس این مشترکات، منجی الهام گرفته از متون اصلی هر دین بوده، باید همواره امیدوار و منتظر بود، در آخرالزمان صورت می گیرد، قبل از آن جهان آبستن حوادث بسیار تلخی می شود، موانعی در مسیر نجات است، ناگهانی و دفعی است، انسانی از نسل پاکان است و  می آید تا عدالت را اجرا کند.

 

کارشناس حوزه مهدویت تأکید کرد: عدالت گمشده بشریت است و قرار است با حکومت امام زمان (عج) انسان طعم واقعی عدالت را بچشد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باور به منجی داریم و باور به منجی عقیده مشترک در میان مذاهب و ملل جهان است و شیعه یکه تاز جریان موعود باوری نیست بلکه طلایه دار و جلودار است.

 

کد خبر 1105304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha