قریب به صد در صد افراد بالای ۶۰ سال در استان کرمان واکسن کرونا دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون ۹۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال و ۷۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی نژاد، بعد از ظهر شنبه( 24 مهر) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، گزارشی کوتاه زا وضعیت بیماری داد و گفت: در حال حاضر 130 نفر در آی سی یو بستری هستند.
 
 
 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برخی پیش بینی ها مبنی بر وقوع پیک ششم بیماری؛ بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از وقوع این پیک تأکید و بیان کرد: روند واکسیناسیون در استان قابل قبول است و انتظار داریم که افزایش یابد.
 
 
 
 
وی ادامه داد: تاکنون 94 درصد افراد بالای 60 سال و 72 درصد افراد بالای 18 سال و  67.5 درصد افراد بالای 12 سال در استان واکسن دریافت کرده اند و از جمعیت 138 هزار نفری دانش آموزان(در سن واکسن) حدود 55 هزار نفر آنها واکسن دریافت کرده اند.
 
 
 
 
رشیدی نژاد ادامه داد: اگر کسی شک و شبهه ای در خصوص واکسن دارد دانشگاه علوم پزکشی آماده پاسخگویی است و نباید به مطالب غیرعلمی در فضای مجازی و یا منابع غیر علمی توجه کرد و در خصوص شبهاتی که درباره انواع واکسن وجود دارد واکسن های خارجی مورد تأیید سازمان غذا و داروی جهان و واکسن های داخلی مورد تأیید سازمان غذا و داروی کشور هستند و همه واکسن ها پشتبان علمی دارند.
 
 
 
 
محمد صادق بصیری، جانشین استاندار در این جلسه هم با اشاره به نقشه رنگ بندی کرونایی در استان گفت: شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم و 4 شهرستان آبی و 5 شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند که {در یک هفته اخیر} رودبار جنوب و فهرج از زرد به آبی اما شهربابک از زرد به نارنجی تبدیل شدند.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه در  13 آبان راهپیمایی نداریم اما تجمع با رعایت پروتکل ها مقدور است؛ در ادامه افزود: به مادران شاغل دارای فرزند خردسال یک ساعت تخفیف داده شده است.
 
 
 
 
 
 
 
کد خبر 1105430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha