محدودیت هایی  برای کسانی که واکسن نمی زنند ایجاد شود

نایب رییس کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در رابطه با اثرات واکسیناسیون اطلاع رسانی شفاف شود، گفت: محدودیت هایی برای کسانی که واکسن نمی زنند، ایجاد شود.

محمد پاک مهر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به کمپین ضد واکسن گفت: با سپری کردن پنج پیک در کشور که هر پیک نسبت به پیک قبلی وحشتناک تر است، این گونه اقدامات فقط به سلامت مردم ضرر می رساند. 120 هزار نفر تاکنون در کشور فوتی داشتیم یعنی 123 هزار نفر خانوار مستقیم داغدار شدند و اگر اقوام و فامیل آنها را نیز حساب کنیم یعنی یک میلیون داغدار شده اند. هزینه های سنگینی به کشور وارد شده است.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنها راه نجات از این بیماری واکسن است چرا که درمان جواب نداده است، استراتژی بهداشت محور پاسخگو نبوده است. بسیاری از مشاغل و صنایع آسیب دیده اند، اقتصاد دچار مشکل شده است و قطعا ما نیاز به قطع  زنجیره این بیماری آن هم با واکسن داریم.

 

وی ادامه داد: یک روزی مهمترین دغدغه ما این بود که نمی توانیم واکسن وارد کنیم یا تولید کنیم الان دولت این مشکل را حل کرده است، واردات به خوبی در حال انجام است. 75 درصد از افراد جامعه یعنی افراد بالای 18 سال واکسن شده اند و برنامه های واکسینه کردن زیر 18 ساله ها نیز در حال اجرا است.

 

پاک مهر بیان کرد: در این اوضاع و احوال که روند واکسیناسیون به خوبی پیش می رود عده ای می گویند واکسن نزنید، مضر است. این افراد باید بدانند که با سلامت جامعه و مردم بازی می کنند و اقدام شان تهدید علیه سلامت مردم است. قطعا پیک پنجم پیک آخر نخواهد بود و ما پیک ششم و هفتم را نیز خواهیم داشت؛ پس باید در راستای ایمن سازی جامعه به وسیله واکسن اقدام کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: قریب 200 مدافع سلامت را از دست داده ایم اما در پیک پنجم که کادر درمان واکسینه بودند و در خط مقدم مقابله با این بیماری بودند تعداد کسانی که فوت کرده اند به انگشتان دست هم نمی رسد آن هم به دلیل واکسن بوده است. فاجعه فوتی سالمندان در پیک اول و دوم و سوم بسیار نگران کننده بود اما این آمار در پیک پنجم به دلیل واکسیناسیون سالمندان به حداقل رسید.

 

وی بیان کرد: با چه سند و مدرکی بگوییم واکسیناسیون مهم و باید در دستور کار قرار گیرد. از وزارت بهداشت می خواهیم اطلاع رسانی شفاف انجام دهند مردم داده های اثر واکسیناسیون را بدنند و قطعا با این اتفاق خودشان به استقبال واکسن می روند البته ما معتقدیم باید برای کسانی که واکسن نمی زنند، محدودیت هایی ایجاد شود.

کد خبر 1105646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha