مصوبات سفر ریاست جمهوری زمینه توسعه عمران و آبادانی استان را فراهم می کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: مصوبات سفر ریاست جمهوری زمینه توسعه عمران و آبادانی استان در حوزه ساخت مسکن و تکمیل برخی راه ها و تونل ها را در پی دارد.

«عبدالله بهادری» در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام مصوب شد که برای تکمیل تونل کبیرکوه و راه های طرفین آن مبلغ 300 میلیارد تومان از محل ماده 56 و 100میلیارد تومان از محل منابع عمومی سال جاری و 1401 اختصاص یابد.

 

وی تصریح کرد: برای بهسازی قطعه اول راه اصلی صالح آباد- ایلام- حمیل40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

بهادری گفت: تأمین زمین مورد نیاز ۸ هزار  واحد مسکن روستایی و شهری درسال جاری  تا 1403 و 2 هزار واحد مسکونی ازمحل موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در سال جاری، از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهور به استان ایلام است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، برنامه ریزی برای احداث حدود 28 هزار واحد مسکونی طی چهار سال در استان ایلام صورت گرفته است که هم اکنون احداث 3هزار 290 واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان اجرایی شده است.

 

وی در خصوص تأمین زمین مورد نیاز مسکن استان، گفت: در استان سه راهکار برای تأمین زمین مورد نیازقانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده است.

 

بهادی افزود: استفاده از تمامی زمین های تحت مالکیت سازمان ملی زمین، استفاده از زمین های بلااستفاده ادارات و سازمان ها که طبق قانون باید  دراختیار راه و شهرسازی  برای ساخت مسکن قرار بگیرند و الحاق زمین به محدوده شهرها از جمله این راهکارها به شمار می رود.

 

بهادری تصریح کرد: در این زمینه اخیرا 9 قطعه در شهرهای مختلف استان به مساحت نزدیک به 132 هکتار( 6 قطعه از درجلسه کارگروه امور زیربنایی جهت الحاق به شهرها و ۳ قطعه داخل حریم در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده که پس از طی مراحل قانونی جهت احداث مسکن قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ابراز کرد: خوشبختانه 4 قطعه دیگر به میزان  12 هکتار نیز در سه شهر دیگر استان قبلا جهت الحاق به محدوده شهرها به تصویب رسیده و در حال طی  سایر مراحل قانونی است.

 

بهادری خاطرنشان کرد: استان ایلام توانایی احداث 28 هزار واحد مسکونی طی 4 سال را دارد و این مهم بستگی به استقبال اشخاص واجد شرایط از طرح مذکور می باشد.

 

 

کد خبر 1106069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha