جریان سازی دینی مهمترین وظیفه برای استمرار دین است

آیت الله پیشنمازی گفت: دین نیازمند جریان سازی است و با توجه به اینکه دشمن در قبال دین ساکت نمی نشیدند و جریان سازی منفی دارد و باید جریان سازی مثبت انجام داده و باید جریان سازی در دین ایجاد شود و جریان سازی دینی مهمترین وظیفه برای استمرار دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران، آیت الله « سید صادق پیشنمازی» دوشنبه شب (۲۶ مهر) در نشستی با برگزیدگان و نخبگان شرق مازندران از میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه در سالن ارشاد نکا اظهار کرد: دین همواره نیازمند جریان سازی است و باید بدانیم که جریان سازی منفی کار را سخت می کند و باید با جریان سازی های مثبت از جریان منفی جلوگیری شود.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری افزود: در طول تاریخ ایجاد جریان حق و باطل همواره وجود داشته است و حتی معصومین(ع) هم با جریان سازی تلاش داشتند تا مسیر هدایت مردم ادامه یافته و روشنگری شود.

 

وی خاطر نشان کرد: احکام اسلام تنها احکام طهارت و فردی نیست و احکام اجتماعی، حدود و... را نیز شامل می شود و همه این موارد در قالب و پوشش حکومت قابل اجراست.

آیت الله پیشنمازی گفت: دین نیازمند جریان سازی است و با توجه به اینکه دشمن در قبال دین ساکت نمی نشیدند و جریان سازی منفی دارد و باید جریان سازی مثبت انجام داده و باید جریان سازی در دین ایجاد شود.

 

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری افزود: حکومت باید در دست فردی اعلا، مدیر، پرهیزکار و حافط دین باشد که در این راستا مبنای عقلی ولایت است و ولی فقیه باید در راس حکومت قرار داشته باشد و بدانیم جایگاه ولایت جایگاه فرد نیست بلکه جایگاه ستون خیمه ای برای جامعه است.

 

وی یادآور شد: توجه به اخلاق از سفارشات موکد اولیای الهی بوده و رسول گرامی اسلام هم با اخلاق خوب و مهربانی همواره شناخته شده است و لذا همه ما باید در همه مسائل فردی و اجتماعی با رعایت اخلاق مداری ، گذشت و کمک به همنوعان خود تلاش کنیم.

کد خبر 1106347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha