وحدت نیاز اساسی کشور برای رسیدن به استقلال و سربلندی است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به مسئله وحدت به عنوان یک استراتژی نگاه کنیم انسجام ملی اتفاق می افتد، گفت: وحدت نیاز اساسی کشور برای رسیدن به استقلال و سربلندی است.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وحدت نباید یک تاکتیک بلکه یک استراتژی باشد، گفت: ما نمی توانیم با مسئله وحدت سلیقه ای برخورد کنیم. وقتی نگاه استراتژیک به وحدت داشته باشیم اعتماد جمعه را افزایش می دهیم و متناسب با استراتژی تعریف شده انسجام ملی نیز اتفاق می افتد.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی به مسئله وحدت به عنوان یک استراتژی نگاه کنیم افراد جامعه باورشان می شود که در نظام جمهوری اسلامی بحث وحدت به عنوان نیاز اسیاسی برای استقلال، اعتلا و سربلندی کشور است و وقتی به تجربه اول انقلاب اسلامی مراجعه می کنیم یکی از بزرگترین مولفه های موفقیت و عوامل پیروزی ما وحدت و انسجام بوده است.

 

وی ادامه داد: هر جا ما از وحدت فاصله بگیریم به سمت آسیب و شکست حرکت می کنیم. مقام معظم رهبری با نگاه به گذشته و امید به آینده این مسئله را مطرح کردند و ما باید در گام دوم انقلاب بحث وحدت را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم. با توجه به ترکیب جمعیتی ایران اسلامی و وجود اقوام و گروه های مختلف فصل مشترک باید ملاک قرار گیرد. ما باید به مصالح ملی توجه کنیم. مصالح ملی اقتضا می کند که در گام دوم وحدت و انسجام در اوج باشد.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر وحدت و انسجام با نگاه استراتژیک اتفاق بیفتد، این مسئله باید تقویت کشور می شود. ما نیاز داریم و باید قدرتمند باشیم. اگر قدرتمند نباشیم باعث نفوذ بیگانگان می شویم.

 

وی گفت: نگاه و وجود پیامبر گرامی اسلام پیوند همه افراد در صدر اسلام بوده است. توصیه امام خمینی (ره) نیز این بوده است که ما در مراحل مختلف وحدت را حفظ کنیم. ما هر جا وحدت را حفظ کرده ایم، سربلند بوده ایم و هر جا وحدت نبوده است، اسباب نفوذ بیگانگان فراهم شده است.

کد خبر 1106399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha