فعالان کانون های فرهنگی و هنری باید محور فعالیت های منسجم در مساجد باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، فعالیت های منسجم در مساجد را مورد توجه قرار داد و گفت: با انسجام در عناصر فرهنگی به ویژه در مسجد، می توان شاهد اقدامات ارزنده ای بود که فعالان کانون های فرهنگی و هنری با روحیه خالصانه و جهادی محور آن باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری» امام جمعه بجنورد امروز سه شنبه در دیدار «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای کشور، به نقش با اهمیت فعالان کانون های مساجد اشاره کرد و توجه به ظرفیت های ارزنده و تاثیرگذار در این کانون ها را موضوع مهمی دانست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را نقطه قوت خواند و توصیه کرد: کانون های مساجد با برنامه ریزی دقیق، رونق بخش حضور مداوم آنان در این مراکز مذهبی باشند.

 

امام جمعه بجنورد همچنین فعالیت های منسجم در مساجد را مورد توجه قرار داد و با صراحت گفت: با انسجام در عناصر فرهنگی به ویژه در  مسجد، می توان شاهد اقدامات ارزنده ای بود که بچه های مسجدی با روحیه خالصانه و جهادی محور آن باشند و بدرخشند.

 

«مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای کشور هم در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه ویژه حجت الاسلام و المسلمین نوری به کانون های مساجد، به این نکته که یکی از مهمترین  ویژگی کانون ها  بر اساس اساسنامه تاسیس و راه اندازی کانون، امام جماعت مسجد است  و هیچ کانونی شکل نمی گیرد مگر به درخواست امام جماعت، این موضوع را امتیاز ارزنده برای کانون ها برشمرد.

 

وی اظهارکرد: بچه های مسجد می توانند با هدایت امام جماعت هماهنگی حداکثری را داشته باشند و در همکاری با سایر بخش های فعال در مسجد به ویژه پایگاه بسیج اتفاقات مهمی را رقم بزنند.

 

طاهریان همچنین با عنوان اینکه جایگاه قدسی مساجد نیاز به برنامه ریزی و اجرای فعالیت هایی که از حیث محتوا عمیق و دقیق باشد و در نهایت با اعتبار و دقت انجام شود،  اضافه کرد:  با نظارت ائمه جماعات این موضوع می تواند رقم بخورد.

 

وی با عنوان اینکه استان خراسان شمالی در حوزه مسجد و فعالیت کانون های مسجد، از حیث نیروی انسانی خوش فکر، ظرفیت قابل توجهی دارد، برای حمایت  و توجه مضاعف و هرچه بیشتر این نیروها و برنامه های کانون های مساجد این استان اعلام آمادگی کرد.

 

گفتنی است، «طاهریان» امروز همچنین در نشست شورای اداری ستاد فهمای خراسان شمالی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، حضور یافت.

 

کد خبر 1106557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha