با توسعه مناطق آزاد اصولی رفتار نشده است

محمد گفت: باتوسعه زیرساخت‌های مناطق آزاد اصولی رفتار نشده و در کشور ما از روش غلط زمین فروشی استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، « سعید محمد» امروز (پنجشنبه، ۲۹مهر)در جمع خبرنگاران گفت: کلیه کشورهای جهان ابتدا نسبت به آماده سازی زیرساخت‌ها اقدام می کنند سپس از فعالان اقتصادی دعوت می‌شود اما در کشور ما متاسفانه سیاست غلط زمین فروشی اتخاذ شده و با زمین فروشی منابع ایجاد شده است. 


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور  تصریح کرد: مناطق آزاد برای تامین هزینه‌های جاری از این منابع استفاده کرده اند درحالیکه متاسفانه برخی مناطق زمینی برای فروش ندارند. این روش اشتباه بوده و راهش استفاده از سرمایه گذاری ها برای توسعه زیرساخت هاست. 


وی با اشاره به افزایش تعداد مناطق آزاد از هشت به ۱۵ منطقه، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت منطقه بر اساس قانون به مناطق آزاد اضافه شده که باید از محل تامین اعتبارات عمرانی بودجه آنها لحاظ شود.

 

محمد بر لغو قانون مالیاتی مناطق آزاد تاکید و خاطر نشان کرد: این قانون یک اشتباه بزرگ و فاحش بوده که در بودجه ۱۴۰۰ اتفاق افتاد. نمی‌توان قانونی تصویب و به دفعات نقض کرد. این تعهد آسیب جدی به فعالان اقتصادی می زند و کاری غیرقانونی و غیرشرعی است که تا پایان امسال این قانون لغو می شود. 

کد خبر 1107206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha