مسابقات مدهامتان در بین جامعه قرآنی کشور جایگاه ویژه ای دارد

میرزایی نسب گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان در بین اعضای کانون های مساجد و در بین جامعه قرآنی کشور چایگاه ویژه ای دارد و این مسابقات در چهارده سال برگزاری آن، توانسته بستر مناسبی برای افرادی که در سالهای اولیه آشنایی با فضای مسابقاتی هستند را فراهم کند.

«مجتبی میرزایی نسب» در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد بیان کرد: از بدو شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار مسابقه قرآنی مدهامتان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مشهد برگزار می شود.

 

دبیر چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با بیان اینکه مسابقات مدهامتان امسال در دو مرحله استانی و ملی برگزار شده است؛ افزود: در مرحله استانی این مسابقات اعضای کانون های مساجد آثار خود را به صورت مجازی در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کردند که بر اساس آمار بالغ بر 12 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد در این مسابقه شرکت کردند.

 

وی گفت: پس از داوری آثار ارسال شده در مرحله استانی 562 نفر برگزیده شدند و از این تعداد 87 نفر یعنی یک چهارم ظرفیت سالهای گذشته برای مرحله کشوری انتخاب شدند و هدف این بود که این مسابقات به صورت حضوری برگزار شود و متسابقین در یک فضای غیر مجازی به رقابت بپردازند.

 

میرزایی نسب بیان کرد: خراسان رضوی با توجه به اینکه سه سال سابقه برگزاری این مسابقات را در پرونده خود دارد، با یک توان و ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پشتیبانی و اجرا ورود کرده است، در زمینه داوری نیز از بهترین داوران استفاده شده است و خوشبختانه این مسابقات در حال حاضر در مشهد مقدس به نحو شایسته ای در حال برگزاری است.

 

وی گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان هم در بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و هم در بین جامعه قرآنی کشور چایگاه ویژه ای دارد و این مسابقات در چهارده سال برگزاری آن، توانسته یک بستر مناسبی برای افرادی که در سالهای اولیه آشنایی با فضای مسابقاتی هستند، را فراهم کند تا از طریق مدهامتان به مسابقات اوقاف راه پیدا کنند، در واقع مدهامتان دروازه ای برای ورود به مسابقات بین المللی قرآن کریم است.  

 

مدیرکل دفتر فرهنگی ستاد فهما گفت: در بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، برنامه های کلی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جایگاه ویژه ای دارد و همه ساله به عنوان یک فعالیت محوری قرآنی در ستاد فهما تعریف شده که ارزشمند است؛ همچنین تاثیر آن در میان اعضای کانون و برنامه های اصلی ستاد قابل اهمیت است و همه ساله به دنیال ارتقا سطح اجرای مسابقات هستیم.

 

 

 

کد خبر 1107224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha