مسابقات مدهامتان ابتکاری که موجب جریان سازی قرآن در کشور شد

حجت الاسلام گرجی گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان یک ابتکار و خلاقیت بسیار خوب در حوزه قرانی توسط کانون های فرهنگی هنری مساچد است که موجب یک جریان سازی در کشور برای حضور در این مسابقات شده است.

حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد در خصوص مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: مسابقات مدهامتان یک ابتکار و خلاقیت بسیار خوب در حوزه قرانی توسط کانون های فرهنگی هنری مساچد است که تحت عنوان یک رویداد هر سال در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان افزود: برای برگزاری چنین رویدادی، نیازمند برنامه ریزی دقیقی هم به لحاظ هنری و هم به لحاظ فنی است تا به صورت مطلوب اجرا شود، در سالهای گذشته و قبل از کرونا به دلیل اینکه مسابقات مدهامتان به صورت حضوری برگزار می شد، این حضور انگیزه بسیار خوبی ایجاد می کتد، علاوه بر این چون جریان قرانی در دید و نظر جامعه قرار می گرفت، این حرکت خود موجب جریان سازی در کشور می شد.

 

وی گفت: در دو سالی که با کرونا مواجه شدیم اکثر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت مجازی برگزار می شد و مدهامتان نیز به همین شکل به صورت مجازی برگزار می شد که امسال استقبال خوبی صورت گرفت و 12 هزار و 720 نفر در 9 رشته در این رویداد به صورت مجازی شرکت کردند و در نهایت 87 نفر منتخب کشوری شدند و منتخبین استانها در مشهد 63 نفر آقا و 24 نفر خانم ها به رقابت خواهند پرداخت و از استان کرمان نیز دو نفر در رشته حفظ کل در مسابقات مدهامتان شرکت کردند.

 

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه اگر می خواهیم موضوعی جریان سازی شود، باید در ذهن، زبان، رفتار و کردار جامعه بارگذاری شود؛ گفت: برای جریان سازی قرآن در جامعه علاوه بر خواندن و فهم قرآن باید در صحنه های فردی و اجتماعی ما ظهور و بروز داشته باشد.

 

وی افزود: قطعا این مسابقات به دلیل شرکت متسابقین زیاد تاثیر خوبی در فضای جامعه دارد علاوه بر این 12 هزار متسابقین که درگیر این مسابقات می شوند، 12 هزار خانواده آنها نیز درگیر یک موضوع و جریان قرآنی می شوند و خود به خود این جریان ساری در ذهن و زبان مخاطبان و افراد جامعه اسلامی صورت می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک کانون محلی در اکثر مساجد محلات شهرها و روستاها فعالیت فرهنگی و هنری می کنند لذا بهترین فرصت در اختیار کانون های مساجد هم به جهت حضور در محلات و هم به جهت اینکه چون بخشی از فعالیت های فرهنگی هنری کانون مساجد «رواق قرآن و عترت» می باشد می توانند فعالیت خوب و ناب قرآنی را در دل محلات جاری و ساری کنند.

 

وی با بیان اینکه به طور قطع کانون های فرهنگی هنری مساجد در قرآنی شدن فضای کشور موثر هستند؛ گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برنامه ریزی دقیق چه در حوزه فرایندی یعنی آموزش های قرآنی و چه در حوزه رویدادی که مسابقات قرانی است و به جهت اینکه مخاطبانشان از دل محلات هستند به راحتی می توانند جریان قرآنی را در جامعه جاری و ساری کنند.

کد خبر 1107234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha