مدهامتان یکی از مسابقات تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر است

پولاد گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از مسابقات تاثیر گذار در حوزه فرهنگ و هنر کانون های مساجد است و این مسابقه با برگزاری متوالی آن موجب فعال شدن و پویایی مساجد در سراسر کشور شده است.

«علیرضا پولاد» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از مسابقات تاثیر گذار در حوزه فرهنگ و هنر کانون های مساجد است؛ گفت: این مسابقه با برگزاری متوالی آن موجب فعال شدن و پویایی مساجد در سراسر کشور شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد بوشهر افزود: در گذشته و قبل از شیوع کرونا مسابقه مدهامتان به صورت حضوری برگزار می شد که یک شور و شعفی در بین بچه های مسجد ایجاد کرده بود، اما از زمان شیوع کرونا این مسابقه به صورت مجازی برگزار شد که باز هم از استقبال کم نشد و افراد زیادی آثار خود را برای شرکت در مسابقه مدهامتان بارگذاری کردند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر مسجد یکی از حوزه های تاثیر گذار است و رویکرد اصلی کانون مساجد فعالیت های قرآنی در مسجد است؛ گفت: برگزاری مسابقات مدهامتان برای بچه های مسجدی اثرگذاری بیشتری هم در فضای عمومی جامعه و هم خود شخص خواهد داشت و کاستی های حوزه مسجد را از بین می برد.

 

پولاد در خصوص نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف قرانی جامعه بیان کرد: حوزه مسجد حوزه تاثیر گذار در حوزه فرهنگ و مذهب است، کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالیان گذشته تاثیرات خوبی در حوزه قرآنی کشور با برگزاری مسابقات و برنامه های قرآنی داشته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد بوشهر اد امه داد: ما غیر از مسابقه مدهامتان مسابقات و برنامه های قرآنی دیگری از جمله تلاوت های شبهای عاشورا، اربعین و مناسبت های مختلف، تلاوت های مجلسی و کرسی های قرائت، تلاوت نور و ... برگزار می کنیم، اینها برنامه ها تاثیر خوبی در فضای قرآنی کشور داشته و موجب رشد و پرورش جوانان قرآنی بیشتری شده است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات پویایی، نشاط و رونق فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی را در مسجد به وجود آورده است؛ از طرح ابتکاری استان خود گفت و افزود: یک دوره قرانی با عنوان «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» را در استان بوشهر با رویکرد پرورش مادران قرآنی برگزار کردیم که تاثیرات خوبی در کشور و 18 استانی که از طرح ما استفاده کردند، داشته است  و موجب استقبال زیادی دراین حوزه شد.

کد خبر 1107244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha