آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در مشهد برگزار شد

آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور جمعی از مسئولین کشوری، استانی وشهری در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در مشهد، آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شامگاه (۲۹ مهر) با حضور حجت الاسلام «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، «محمد ابدالی تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام «امرالله سبحانی نیا» رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی ستاد کانون های مساجد کشور، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های مساجد کشور، متسابقین و جمعی از مسئولین شهری و استانی در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام «محسن قرائتی» در این مراسم با بیان اینکه وقتی مدیری بخشنامه ای صادر می کند ابتدا باید خود عمل کننده به آن باشد، گفت:بعضی از کارهای ما غلط است، از جمله برخی سوالاتی که در زمینه قرآن مطرح می شود که ضروری نیست از جمله با یک نفس خواندن سوره ای از قرآن.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: امام رضا (ع) فرمود: "اگر چیری شنیدید بگویید مدرکی ارائه کند اگر آیه از قرآن آورد قبول کنید و حتی اگر حدیث ضد قرآن بود قبول نکنید" این حدیث نشان می دهد همه کارهای ما باید مبنا داشته باشد از جمله مهریه، انتخاب همسر، شغل و رشته تحصیلی.

 

حجت الاسلام«حبیب رضا ارازنی» هم در این مراسم انس با قرآن را یکی از مهمترین موارد قابل توجه در زندگی امروزی دانسته و افزود: یکی از اولویت ها و رویکردهای کانون‌های فرهنگی مساجد باید ترویج قرآن در فضای مجازی و حقیقی باشد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: اینکه شما متسابقین در مسیر قرآن قرار گرفته اید نعمت بزرگی است و زکات آن این است که این نور را با دیگران تقسیم کرده و اول از همه شرایط تلمذ خانواده خود را از این کلام نورانی فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه قرآن راهنماست گفت: در حالی که ظلمت و تاریکی جهان امروزی را فرا گرفته است و بشر سرگردان قرن حاضر نمی داند با کدام سمت و کدام دین و کدام سبک زندگی برود، قرآن می‌تواند نشان‌دهنده راه بشریت باشد.

 

«محمد ابدالی تکلو» هم در این مراسم گفت: این مسابقات در سطح استانی در رشته های مختلف قرآنی شامل حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، مکبری، نقاشی آیات و تصحیح قرائت نماز و قرائت تحلیلی برگزار شد.

 

مدیر هماهنگی ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقه قرآنی مدهامتان در مرحله استانی به صورت مجازی برگزار شده است؛ افزود: بعد از اینکه نفرات برتر استانی معرفی شدند ضمن تجلیل از آنها، ۸۳ نفر به عنوان منتخبین نهایی به مسابقات کشوری مدهامتان در مشهد اعزام شدند و ما میزبان آنها در برگزاری مرحله نهایی مسابقات کشوری مدهامتان بودیم.

 

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در مرحله نهایی مسابقات قرآنی مدهامتان در چهار رشته ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و حفظ کل طی سه روز به رقابت پرداختند و امشب توسط هیئت داوران نفرات برگزیده معرفی و از آنها تقدیر شد.

 

گفتنی است در این مراسم از حجت الاسلام «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز کشور به پاس یک عمر در ترویج و تعلیم معارف قرآنی تقدیر شد همچنین مادر شهیدان بختی هم در این مراسم مورد قرار گرفت.

کد خبر 1107320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha