اجرای عدالت باید برای همه یکسان باشد/ مدیران میانی از بین جوانان انقلابی انتخاب شوند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه اجرای عدالت باید برای همه یکسان باشد و نباید مسئولیت، مصونیت بیاورد گفت: درجامعه‌ای که افراد ضعیف در صورت ارتکاب جرم، به سرعت دستگیر می‌شوند باید همین زیرساخت برای افراد متخلف صاحب اقتدار و مکنت هم وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه ۳۰ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، یکی از مصادیق تقوا را اجرای عدالت اجتماعی دانست و اظهار کرد: از جمله اهداف انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی و مبتنی بر مردم‌سالاری دینی در بستر حکومت اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه اجرای عدالت دستوری نیست افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند در طی ۴۲ سال انقلاب اسلامی نتوانستیم در اجرای عدالت اسلانی نمره قابل قبولی به دست بیاوریم؛ گرچه کارهای بزرگی انجام شده ولی راضی کننده نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال عدالت حداکثری هستیم اضافه کرد: ما نتوانستیم عدالت اجتماعی را در کشور به طور کامل محقق کنیم، اما از راه اصلی نیز فاصله زیادی نداشتیم.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مردم ما با پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین حق یعنی تعیین سرنوشت را برای خود رقم زدند و دست طاغوت را برای همیشه از این کشور کوتاه کردند ادامه داد: نظیر این مردم سالاری دینی در جهان پیدا نمی‌شود.

 

وی عنوان کرد: ما باید در حالی به دنبال اجرای عدالت باشیم که خط قرمز نظام اسلامی را رعایت کنیم و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری باید مراقبت کنیم مطالبه‌گری منجر به تضعیف نظام نشود.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) جامع تمام کمالات و مقامات و فضایل انبیای الهی بوده و نبوت ایشان ثمره حرکت تمام انبیا و اولیای الهی است.

 

وی با اشاره به اینکه گام اول در حرکت انبیا، ایجاد جامعه توحیدی است خاطر نشان کرد: توحید تأمین کننده هدف نهایی و بهترین و گویاترین شعار برای محیط و کارخانه انسان‌سازی است؛ در جامعه توحیدی نباید تفاوتی میان انسان‌های عادی و انسان‌‌های صاحب مکنت و جایگاه در استیفای حق وجود داشته باشد از این رو باید تلاش شود در چنین مسیری قرار بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر اجرای عدالت در حق برخی مسئولان متخلف تاکید کرد و گفت: مردم از دولت مردمی انتظار دارند که مدیران میانی را از بین جوانان سالم و انقلابی انتخاب کنند و عدالت در حق برخی مدیران که تخلفاتی را مرتکب شدند نیز اجرا شود.

 

وی اذعان کرد: در جامعه‌ای که افراد ضعیف در صورت ارتکاب جرم، به سرعت دستگیر می‌شوند باید همین زیرساخت برای افراد متخلف صاحب اقتدار و مکنت هم وجود داشته باشد و در رسیدگی به جرم آنها نیز تسریع شود.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اجرای عدالت باید برای همه یکسان باشد و نباید مسئولیت، مصونیت بیاورد تاکید کرد: ما در اسرع وقت باید مسئولانی که عامل عقب افتادگی استان بودند، پشت میله‌های زندان ببینیم و در دوره جدید مجلس باید طرح مصونیت بعضی از مسئولین نیز حذف شود.

 

وی در خصوص طرح جهش مسکن بیان کرد: ما در طرح مسکن مهر به دنبال این هستیم که افراد ضعیف جامعه صاحب مسکن شوند و انتظار ما از دولت نیز همین است.

 

کد خبر 1107465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha