توجه به قشر دانشجویان، در ردیف اولویت های مسئولان باشد

رییس کل دادگستری خراسان شمالی، بر ضرورت رفع مشکلات دانشجویان در آغاز سال تحصیلی تأکید کرد و گفت: توجه به قشر دانشجویان، در ردیف اولویت های مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الإسلام والمسلمین «اسدالله جعفری» امروز شنبه (یکم آبان ماه) در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم که با محوریت مشکلات دانشگاه بجنورد برگزار شد، بر ضرورت رفع مشکلات دانشجویان در آغاز سال تحصیلی تأکید کرد.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در این نشست که با حضور رؤسای دانشگاه های مرکز استان برگزار شد، دانشجویان را از جمله مهمترین گروه های فرهیخته جامعه دانست و با تأکید مضاعف بر ضرورت توجه به مطالبات و اهتمام جدی در رفع مشکلات آنان بیان کرد: توجه به این قشر فرهیخته و مطالبه گر باید در ردیف اولویت های مسئؤلان  باشد تا آنها بتوانند در یک شرایط ایده آل به تحصیل پرداخته و آینده ای در خور شأن این مملکت بسازند.

 

حجت الاسلام جعفری به تلاش دشمنان در اعمال نفوذ در بین اقشار تحصیل کرده از جمله دانشجویان و دانشگاهیان و همچنین نخبگان اشاره و اظهارکرد: رواج روشنفکری غربی از جمله مخاطراتی است که روشنگری استادان و بزرگان جامعه علمی و دینی کشور را در جهت خنثی سازی این نوع توطئه ها می طلبد چرا که به وضوح مشخص است که این خطوط فکری  در تلاش هستند با ترویج و نهادینه سازی روشنفکری اسلامی افکار عمومی را منحرف کرده و اهداف شوم و پلید خود را جامه عمل بپوشانند.

 

مقام عالی قضایی استان توجه به سلامت دانشجویان از جمله موضوع واکسیناسیون آنان را یکی دیگر از مهمترین اولویت ها برشمرد و از مسئولان دانشگاه ها و دست اندرکاران حوزه سلامت خواست تا نسبت به واکسیناسیون دانشجویان توجه ویژه داشته باشند تا روند تحصیل این عزیزان با اختلال مواجه نشود.

 

وی با اشاره به استفاده مناسب از ظرفیت های موجود برای رفع مشکلات جاری انجام اقدامات  جهادی و تلاش شبانه روزی را به عنوان راه حل مشکلات برشمرد و بیان کرد: به  کار بردن کلماتی مانند نمی شود و نمیتوانیم  نه تنها مورد انتظار ما نیست بلکه دور از شأن یک مسئول جهادی و انقلابی است.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به ماده 576 قانون مجازات اسلامی، قانون را فصل الخطاب همگان دانست و ضمن هشدار جدی در خصوص عواقب ترک فعل مدیران و مسئولان گفت: هر مدیری در هر جایگاه و مقام و موقعیتی که باشد چنانچه با تساهل و تسامح و قصور و سهل انگاری مرتکب فعل یا ترک فعل مجرمانه شود، دستگاه قضایی بدون اغماض و مماشات با او برخورد خواهد کرد.

 

ساماندهی ناوگان حمل و نقل و سرویس های ایاب و ذهاب و واکسیناسیون دانشجویان، اصلاح مسیرهای تردد بین دانشگاه و داخل شهر، احیاء و مدیریت هدفمند خوابگاه های بخش خصوصی، استفاده بهینه از ظرفیت مازاد مکان های آموزشی دانشگاه های غیر دولتی از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده  در این نشست به شمار می رود.

کد خبر 1107646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha