آئین معرفی کتاب وحدت در گلستان

آئین معرفی کتاب وحدت در مرکز اسلامی گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا شابدین»، معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی گلستان در این آئین گفت: وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی از اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری است که در این زمینه لازم است با توجه و شناخت بیشتر از این بیانیه در راستای تحقق آن قدم بگذاریم.

 

وی با اشاره به اینکه رهمنودهای رهبر معظم انقلاب چراغ راهنمای جوامع اسلامی است که باید تشریح و تبیین شود، افزود: کتاب طرح اندیشه اسلامی در قرآن کریم از تفکر و اندیشه ناب مقام معظم رهبری برگفته از معارف اسلامی و قرآن کریم است که امروز در این آئین رونمایی و معرفی گردید.

 

حجت الاسلام «عباسعلی گرزین»، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این آئین با اشاره به اینکه طرح کلی قرآن کریم برای شکل گیری نظام اسلامی در این کتاب مطرح شده است، گفت: در این کتاب تعریف واقعی ایمان جلوه گر است و یکی از مباحثی که در این کتاب به صورت ویژه مطرح شده است مبحث توحید می باشد که براساس مستندات قرآنی بیان شده است.

 

وی افزود: نیاز است عالمان و نخبگان جامعه اسلامی مبحث توحید این کتاب را با دقت مطالعه کنند تا ببینند که مقام معظم رهبری چگونه آن را تببین و بیان کرده است.

 

حجت الاسلام گرزین ادامه داد: با مطالعه مبحث توحید در این کتاب متوجه می شویم که انسان موحد چه کسی است و چرا توحید جزو اصول دینی است و اینکه اثر اجتماعی توحید به چه معنی می باشد.

 

وی با بیان اینکه، این کتاب چهار محور اصلی، ایمان، توحید، نبوت و ولایت را دربر دارد، گفت: تعاریفی که از این ۴ عنصر در این کتاب بیان شده است همه مستند به قرآن بوده و موشکافانه، عالمانه، مجتهدانه و دقیق، جامعه ساز، تاریخ ساز و فرهنگ ساز است.

 

«علی وفایی»، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان نیز در این آئین گفت: معجزه اصلی پیامبر (ص) کتاب بوده است و اگر بخواهیم به طور ساده به آن نگاه کنیم توشه از جانب خدواند متعال است که برای افزایش آگاهی مردم و راه رستگاری و سعادت آنها را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت کتاب افزود: ما هرچه داریم از فرامین ارزشمند و گرانبهای کتاب قرآن کریم است.

 

وفایی با اشاره به نشست کتابخوان و خوانش کتاب گفت: در تعریف ساده در کتابخوانی کتاب خوانش شده و عده ای آن را گوش می دهند اما در تعریف عمومی کتابخوان اگر خوان را به مانند سفره ای معنی کنیم به معنای این است بساط معرفت و آگاهی گسترده شده است و هرکس به اندازه علاقه، ظرفیت و توانمندی خود از آن خان بهره مند می شود.

کد خبر 1107894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha