کانونی که اعضای آن دوستار کتاب هستند/ترویج فرهنگ کتاب خوانی در روستای تاج آباد

کانون فرهنگی هنری امام مهدی (عج)در روستای «رسول آباد سفلی» یا به قول ساکنان آن «تاج آباد» از توابع بخش مرکزی شهرستان بهار است که تمام اهالی روستا دوستار کتاب و کتاب خوانی هستند.

خبرگزاری شبستان- همدان رسول آباد (تاج‌آباد) روستایی از توابع شهرستان بهار در استان همدان است که با شهر همدان 25 کیلومتر فاصله دارد. جمعیت روستا بر اساس سرشماری دهیاری دو هزارو۳۲۰ نفراست.


روستای رسول ‌آباد در غرب استان همدان و شهرستان بهار و در شرق گردنه اسدآباد و در نزدیکی جاده همدان به کرمانشاه قرار گرفته است. مردم این روستا به کردی صحبت می کنندو شغل اهالی روستا دامداری و کشاورزی است. با وجود محرومیت ، این روستا را از جهات مختلفی می توان یک روستای نمونه و موفق در پیشبرد امور فرهنگی ، گردشگری و ورزشی دانست .

انس اهالی با کتاب و کتابخوانی

«مصطفی باقری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: اهالی این روستا انس عجیبی با کتاب و کتابخوانی دارند، این روستا در سال 94 به عنوان روستای دوستدار کتاب نامگذاری شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی (عج) روستای تاج آباد ادامه داد:  اهالی روستا نام هر کوچه را به نام یک کتاب مشهور به سه زبان زبان انگلیسی، کردی و فارسی نامگذاری کرده اندمردم روستا به دلیل علاقه زیاد به کتاب وکتابخوانی نام هر کوچه را به نام یک کتاب گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: کتابخانه کانون  منشاء بسیاری از اتفاقات خاطره انگیز برای اهالی این روستاست. کتابخانه این روستا که در محل حمام قدیمی و متروکه ساخته شده و حدود 6 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دارد.بیشتر اهالی کتاب خوانند.

بازدید مدیر ستاد ، رییس اداره ارشاد شهرستان بهار به همراه کارشناسان کانونهای مساجد همدان از کتابخانه کانون امام مهدی (عج) روستای تاج آباد

«حمیدرضا ناهیدی فرد» گفت: کانون‌های مساجد وسیع‌ترین شبکه فرهنگی مردم‌محور کشور هستند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، وسیع‌ترین شبکه جوان و فرهنگی مردم‌محور کشور هستند که تا دورترین نقاط جغرافیایی شهرها و روستاها فعالیت دارند، افزود: توانمندسازی نسل جوان در زمینه های فرهنگی و هنری یکی از اهداف کانون ها است.

«حبیب شهنوازیان» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار نیز در این بازدید گفت: راه اندازی کانون های فرهنگی هنری  در شهرها و روستاها تاثیر مثبتی در حوزه ی فرهنگ بر جای خواهد گذاشت و علاقمندان به فعالیت های فرهنگی و هنری با ثبت نام در این کانون ها می توانند در تمامی فعالیت ها فرهنگی شرکت کنند.

وی بیان کرد: در این کانون ها برنامه های متنوعی از جمله آموزش و یادگیری روخوانی، روانخوانی و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه، کلاس مهارت های زندگی، تقویت اعتماد به نفس، مهارت های برقراری ارتباط با دیگران و ... را می توان نام برد.

 

اجرای برنامه های متنوع در کانون فرهنگی هنری کمیل در شهرستان بهار

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد ،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار به همراه کارشناسان هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از کانون فرهنگی هنری کمیل در مسجد علی ابن ابی طالب شهرستان بهار بازدید کردند.

در این بازدید امام جماعت و هیات امنای مسجدنیز حضور داشتند و گزارشی از برنامه ها و فعالیت های اجرای در مسجد را بیان کردند.

 

 

 

کد خبر 1109889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha