مسجد باید محور کارها باشد

آیت الله عابدینی گفت: فراموش نکنیم که مسجد باید محور کارها باشدو معیشت و دین مردم باید به طور همزمان در مسجد رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبد الکریم عابدینی» در دیدار مردمی که امروز (چهارشنبه 5 آبان) در مسجد نرجه برگزار شد، بیان کرد: فراموش نکنیم که مسجد باید محور کارها باشد؛ مسجد فقط عزاخانه و نمازخانه نیست بلکه باید معیشت و دین مردم به طور همزمان در مسجد رقم بخورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: انبیای الهی دارای ویژگی هایی همچون علم، حکمت، حلم، نبوت، سعه صدر، بذل و بخشش، شجاعت، قصد و عفاف بودند.

 

وی عنوان کرد: ممکن است کسی قرآن بخواند و یا قرآن را حفظ باشد ولی از حکمت قرآن چیزی نداند، حکمت جدای از علم، دانش و اطلاعات است، حکمت نور است و تحول معنوی را موجب می شود.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: حلم یعنی زود عصبانی نشویم و زود قضاوت نکنیم، حلم یعنی نقد منصفانه داشته باشیم چراکه نقد به معنای عیب جویی نیست چراکه در نقد ممکن است در بررسی خود به نقاط قوت و یا نقاط ضعف برسیم و تذکر دهیم.

 

وی توضیح داد: علم یعنی کسی که عالم است نور علم در او وجود دارد چراکه اگر علم الهی نباشد حجاب اکبر است و نتیجه اش غرور شیطانی می شود و به خود و دیگران خسارت وارد می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: علمی که نور است، حکمت است و به کار می آید در نتیجه دنیا و آخرت انسان را روشن می کند.

 

وی تأکید کرد: هر جا قصد بوده هوشمندانه زندگی کرده ایم و هر گاه هوشمندی حذف شده انسان از کارش پشیمان می شود و در واقع هر اشکالی ناشی از نبود قصد است، ائمه اطهار با هوشمندی و قصد عمل می کردند.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: صداقت و راستی یک اصل است از این رو نباید هیچ کلک و نیرنگی داشته باشیم صاف و شفاف باشیم.

 

کد خبر 1110047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha