روحانیون با یادگیری علم مددکاری بیشتر مورد اقبال مردم واقع می شوند

حجت الاسلام هرمز گفت: روحانیت شئون مختلفی دارد که در مواضع مختلف به آن نیاز است ولی شأن روحانی که عالم به مددکاری اجتماعی باشد به گونه ای خواهد بود که در میان مردم بیشتر مورد اقبال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «حسن هرمز» در نشست تبیین طرح 313 که در نمازخانه اداره کل کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در 10 سال آینده آن دسته از روحانیونی موفق خواهند بود که مددکاری اجتماعی را بدانند.

 

مدیرکل فرهنگی و تربیتی کمیته امداد ادامه داد: روحانیونی که علم خدمات مددکاری را بدانند از جایگاه اجتماعی لازم و شایسته ای در میان مردم برخوردار خواهند بود.

 

وی اضافه کرد: تسهیل گری یکی از نقش های مددکاری اجتماعی است که باید آن را بیاموزیم اگر وارد این عرصه شدیم، روحانی موفقی خواهیم بود چراکه ارائه خدمات اجتماعی یک مهارت اجتماعی است.

 

حجت الاسلام هرمز افزود: روحانیت شئون مختلفی دارد که در مواضع مختلف به آن نیاز است ولی شأن روحانی که عالم به مددکاری اجتماعی باشد به گونه ای خواهد بود که در میان مردم بیشتر مورد اقبال است در نتیجه چنین روحانی ملجاء و مرجع میان مردم خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: روحانی مسلط به مددکاری اجتماعی، در میان مردم پایگاه اجتماعی بیشتر و محکم تری خواهد داشت از این رو طرح 313 اجرا می شود تا امدادگری فرهنگی اساس کار باشد البته در این طرح تنها روضه خانی هدف نیست بلکه در کنار برنامه های مذهبی غنی همچون روضه، برنامه های دیگری هم وجود دارد.

 

مدیرکل فرهنگی و تربیتی کمیته امداد اعلام کرد: در طرح 313، روحانی مستقر در روستا با برقراری ارتباط با خانواده مددجو از ظرفیت های مختلف استفاده می کند ولی این استفاده به صورت هدفمند خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در طرح 313 سرکشی به خانواده های نیازمند در محوریت قرار دارد، عنوان کرد: اگر قرار است صبر، خودباوری و یا هر ویژگی دیگری در خانواده مددجو نهادینه و تقویت شود لازم است در امور مختلف آموزشی و مشاوره های ارائه شده این امر به صورت غیرمستقیم مورد توجه و تأکید باشد.

 

حجت الاسلام هرمز اظهار کرد: پنج مسئله تحصیل فرزندان، ترک تحصیل و افت تحصیل، رفع اختلاف ها و منازعات خانوادگی و کارگریزی و بیکاری در خانواده روستایی وجود دارد که باید با دقت مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

 

وی گفت: در روستاها استعدادهای خوبی وجود دارد ولی لازم است این استعدادها شناخته شوند البته مشکل این است که خدمات فرهنگی به روستائیان یا با کیفیت کم ارائه شده و یا ارائه نشده است.

 

مدیرکل فرهنگی و تربیتی کمیته امداد با بیان اینکه با استفاده از طرح 313 می خواهیم خدمات خوبی را به مددجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارائه کنیم، خاطر نشان کرد: هزینه تحصیل، سبد غذایی و معیشتی، هزینه های درمانی، جهیزیه، لوازم خانگی و تعمیر و احداث مسکن شش نیاز معیشتی و حمایتی جدی مددجویان است.

 

وی توضیح داد: تلاش ما بر این است که مشکلات عدیده این خانواده را حل کنیم و یا اولویت بندی کنیم تا هر خانواده با توجه به اولویت آن مورد پیگیری قرار گیرد البته روحانی مستقر باید اشرافش به خانواده مددجو بیش از مددکار باشد چراکه مددکار همه خانواده های مددجوی روستا را تحت حمایت دارد ولی روحانی مستقر با توجه به اینکه تنها با پنج خانواده مرتبط است، فرصت زیادی دارد.

 

حجت الاسلام هرمز یادآورشد: بعد از ارتباط گیری روحانی مستقر لازم است معتمدان، خیران، اهل مسجد و امدادگران با هم افزایی در کنار این روحانی مستقر قرار بگیرند و در واقع باید توقعات خانواده های نیازمند را کنترل کنیم تا واقعی شود.

 

کد خبر 1110226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha