تلاش مجلس برای لایحه رتبه بندی معلمان / شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ملایری در جشنواره نوجوان سالم

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: مجلس اهتمام ویژه ای به لایحه رتبه بندی معلمان دارد و تلاش های خوبی برای نهایی شدن آن صورت گرفته است.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت الاسلام احد آزادیخواه» امروز در آیین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم شهرستان ملایر با اشاره به نقش و جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت گفت:: آینده جامعه در آموزش و پرورش رقم می خورد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای استعدادیابی و استعدادشناسی دانست و افزود: در این گونه جشنواره ها استعدادهای دانش آموزان به خوبی شکوفا می شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره نوجوان سالم پیوند بین ساحت های مختلف تعلیم و تربیت به خوبی برقرار شده است.

 نماینده شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: این لایحه جزء اولویت های مجلس است و خوشبختانه تلاش های خوبی توسط نمایندگان برای نهایی شدن آن صورت گرفته است..

در جشنواره نوجوان سالم ساحت زیبایی شناختی و هنری مقوم ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است

«محمد پور داود» نیز گفت: در جشنواره نوجوان سالم ساحت زیبایی شناختی و هنری مقوم ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است..

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که مبنای کار آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین  است، اظهار کرد: این سند که برگرفته از آیات قرآن و سیره ائمه است، نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت و به عنوان فلسفه تربیتی جمهوری اسلامی ایران تراز اهداف غایی تربیت محسوب می شود.

پورداود افزود: این سند ۶ ساحت تربیتی دارد که اول آن اعتقادی، عبادی و اخلاقی است و برای دستیابی به این ساحت، ۵ ساحت دیگر  از جمله ساحت زیباشناختی و هنری لحاظ شده است.

 وی با اشاره به اهداف ساحت زیبایی شناختی و هنری، گفت: درک معنای پدیده ها و هدف رویدادها برای دستیابی به درک کلی از جهان هستی و جایگاه خویش براساس نظام معیار اسلامی، رمزگشایی از پدیده های آشکار و پنهان طبیعت هستی و ابراز آن به زبان هنری، پرورش حواس و قدرت تخیل برای بازخوانی فطرت الهی خویش، درک زیبایی های جهان آفرینش به منزله مظاهر جمال و کمال الهی و زیباسازی محیط زندگی و پیراستن آن از انواع زشتی ها از جمله این اهداف هستند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که جشنواره نوجوان سالم رسیدن به قله ساحت اعتقادی، عبادی  و اخلاقی از زاویه ساحت زیبایی شناختی و هنری است، خاطرنشان کرد: در این جشنواره به دنبال فعالیت های فرهنگی هستیم که شامل مجموعه ای از فعالیت های نمایشگاهی، برگزاری جشنواره، تهیه و تولید محصولات فرهنگی است و با این رویکرد به دنبال ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی و افزایش مهارت های زندگی دانش آموزان از دریچه هنر هستیم.

 پورداود با اشاره به این که جشنواره نوجوان سالم شامل دو بخش خلاقیت های دانش آموزان و ابتکارات مدرسه ای است و برای زندگی سالم دانش آموزان در قالب های ایده پردازی، مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس و فیلم، نرم افزار چند رسانه ای،  تئاتر و نمایش فعالیت جدی دارند، افزود: در بخش ابتکارات مدرسه ای الگوها و فنون نوین تدریس جهت پیشگیری به کمک محصولات و منابع آموزشی و فرهنگی در قالب پروژه های ابتکاری و اقدام پژوهی کارهای خود دنبال می کنند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است، خاطرنشان کرد: سازندگان آینده جامعه همین دانش آموزان هستند.

  شرکت  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌اموز و فرهنگی ملایر در جشنواره

«محمدرضا بشری» نیز  با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی متعددی با توجه به پیچیدگی جوامع و رشد و پیشرفت فناوری های جدید در شرایط امروز به وجود آمده است گفت: اهمیت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی بحث بسیار مهمی است که در سند تحول بنیادین نیز مورد تاکید قرار گرفته است..

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: نقشه خطر پذیری مناطق در معرض آسیب‌های اجتماعی آماده و در آن مشخص شده مناطق مختلف شهرستان در معرض چه آسیب هایی هستند و همچنین چه مدارسی در شهرستان در کانون آسیب قرار دارند و بر این اساس برنامه های مقابله ای،  برنامه ریزی شده و با قوت اجرا می شود..

 بشری در ادامه ضمن تقدیر از دانش آموزان و همکارانی که به هر نحو در این طرح و جشنواره شرکت و همکاری داشته اند گفت: جشنواره نوجوان سالم در 3 سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در شهرستان ملایر بیش از 2500  نفر از دانش آموزان و فرهنگیان در این جشنواره مشارکت داشتند و از این تعداد 28  نفر برگزیده استانی و 20 نفر موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند..

 

گفتنی است: در پایان علاوه بر دانش آموزان و فرهنگیان حائز رتبه در جشنواره نوجوان سالم از معلمان تربیت بدنی نیز به پاس زحمات ارزنده ایشان در ایام بحرانی شیوع بیماری کرونا با اهداء لوح سپاس و هدیه قدردانی و تجلیل شد.

کد خبر 1110296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha