تقابل جبهه ایمان و جبهه کفر دائمی است

حجت الاسلام فاطمی نسب، گفت: تقابل جبهه ایمان و جبهه کفر همواره در طول تاریخ وجود داشته و قرآن کریم نیز در آیات متعددی به بیان مقابله این دوجبهه پرداخته است.

حجت الاسلام فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : در جبهه ایمان پیامبران و مومنانی هستند که به دنبال پیاده کردن احکام و دستورات دینی در جامعه بوده و در طرف مقابل نیز مستکبرانی هستند که با حاکمیت دین بر جامعه مخالف می باشند .

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: مستکبرانی که در برابر انبیاء الهی قرار می گرفتند پیامبر قوم خودرا در بین دوراه مخیر می ساختند که یا از مسیر الهی عدول کرده و آداب و رسوم و فرهنگ حاکم بر جامعه را قبول کرده و یا از دیارشان خروج می کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: ممکن است جبهه باطل برای ضربه زدن به جبهه حق با هم موقتا وحدت کنند، لکن منفعت گرایی و سود گرایی در جبهه باطل، مقتضی تفرقه و پاره پاره بودن جامعه است چراکه هیچکس در جبهه باطل حاضر به خضوع نیست و همه در پی کسب قدرت بیشتر و منفعت بیشتر هستند. قرآن مجید در سوره حشر آیه ۱۴ می فرماید : تَحْسَبُهُمْ جَمیعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّی ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَعْقِلُونَ. 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد:برخی وقایع تاریخی مانند حادثه عاشورا و وقایع بعد از آن، فراتر از یک رخداد تاریخی است این قیام الهی تقابل «ایمان» و «کفر» است .

 

امام جمعه سرپل ذهاب تصریح کرد: راه مقابله با مستکبران قوی شدن و کسب آمادگی لازم هم از لحاظ نیرو و هم تجهیزات و ادوات نظامی می باشد .

 
کد خبر 1110734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha