معرفی شهدای پایگاه هوایی تیفور به نام شهدای «الی بیت المقدس»

احسان فر گفت: شهید «بصیری پور» و شهدای دیگری که طی سال ۹۷ در پایگاه تیفور سوریه به شهادت رسیدند به عنوان شهدای «الی بیت المقدس» معرفی شده اند چرا که مستقیما به دست اسرائیل به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نمایشگاه کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» امروز (8 آبان) به منظور به نمایش گذاشتن آثار مرتبط با موضوع فلسطین در محل نگارخانه بهمن بیرجند با حضور رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی و همسر و فرزند «شهید بصیری پور» تنها شهید مدافع حرم استان افتتاح شد.

 

«فهیمه احسان فر» همسر شهید «مرتضی بصیری پور» اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فلسطین نقطه اتصال تمدن ها و کشورها است و به خاطر جایگاه دینی و اهمیتی که دارد باید مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد.

 

وی درخصوص نقش هنر در زمینه بیان مظلومیت فلسطین عنوان کرد: مردم اگر چیزی را ببینند بیشتر می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و هنرمندان با استفاده از نقاشی، فیلمسازی، عکاسی و غیره می توانند مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کنند و موضوع فلسطین را در ذهن آزادیخواهان جا بندازند.

 

همسر شهید «بصیری پور» ادامه داد: شهید «بصیری پور» مانند همه مسلمانان با دیدن هر درگیری و انزجاری بین مسلمانان به خصوص در فلسطین متاثر می شدند و ایشان و 6 شهید دیگری که در سال 97 در پایگاه تیفور به شهادت رسیدند به عنوان شهدای «الی بیت المقدس» معرفی شده اند چرا که مستقیما به دست اسرائیل به شهادت رسیدند.

 

احسان فر گفت: امیدواریم مسئولان بدانند که این امینت و آرامش را مدیون خون شهدای عزیز هستیم و اگر این موضوع در ذهن مسئولان جا بیافتد قطعا به سمت بیراهه نخواهند رفت.

 

گفتنی است در پایان این مراسم یک کاریکاتور توسط رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی به فرزند شهید «بصیری پور» اولین شهید مدافع حرم استان اهدا شد.

 

 

کد خبر 1110844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha