بیشترین تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل استان قزوین در بخش صنعتی است

هاشمی گفت: در حوزه تهدیدهای پدافند غیرعامل با توجه به اینکه استان قزوین قطب صنعتی کشور است، وقتی صنعتی در استان فعال است قطع یقین تهدیدهایی وجود دارد و مواد اولیه ممکن است تهدید باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حکمت اله هاشمی» در نشست جایگاه جمعیت هلال احمر در پدافند غیرعامل که امروز (شنبه 8 آبان) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: بحث مدیریت سوانح و حوادث موضوع بسیار مهمی است، برای مثال در استان قزوین واحدهای صنعتی متعددی فعال هستند که مواد اولیه این واحدها اگرچه برای پیشرفت و توسعه کاربرد دارد، ولی اگر به درستی استفاده و حمل نشود باعث تهدید برای جامعه است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین ادامه داد: اگر قرار است پیشرفت در حوزه تکنولوژی داشته باشیم این مواد اولیه باید باشد ولی برای برون رفت از مشکلات مربوطه باید چند اقدام صورت گیرد و پدافند غیرعامل باید به این موارد توجه کند.

 

وی عنوان کرد: در مقابله با این تهدیدها، قیمت تمام شده باید مورد توجه باشد بنابراین در حوزه صنعت با توجه به مخاطرات و تهدیدهایی که در استان ما وجود دارد، اگر پیشگیری کرده و آمادگی داشته باشیم این سرمایه ها حفظ می شود.

 

هاشمی تأکید کرد: آموزش های حرفه ای و فنی به کسانی که ضلع دوم این مخاطرات هستند یعنی ارگان های خدمات رسان هم باید مورد توجه قرار گیرد، ارگان های مربوطه باید شناخت دقیق از مواد اولیه  داشته و از فضای فیزیکی که اینها دپو هستند؛ شناخت داشته باشند و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و تسلط بر بانک اطلاعاتی این موضوعات داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: آموزش های عمومی آحاد جامعه موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا اگر حادثه ای رخ داد بتوانند در کنار مسئولان قرار گیرند و یا اینکه در شرایط خاص نجات اولیه در خصوص خودشان داشته باشند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین اظهار کرد: در تهدیدات مختلف جمعیت هلال احمر نقش امداد  و نجات را بر عهده دارد و باید نسبت به مخاطرات، شکل، سازماندهی و ابزارها در جمعیت هلال احمر شکل بگیرد.

 

وی تأکید کرد: نقش جمعیت هلال احمر در بحث حوادث و سوانح محوری است و دولت هم با توجه به ظرفیت و پتانسیل این مجموعه به آن نقش داده است، جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران قوی و غنی است و با توجه به فعالیت جمعیت هلال احمر و شکل گیری ساختار سازمانی بر اساس حوادث طبیعی می توانیم بگوییم در حوادث طبیعی خوب ظاهر شده ایم.

 

هاشمی گفت: ما موظف هستیم در حوادث آماده باشیم ولی در تهدیدهایی مانند تهدیدات زیستی و شیمیایی باید در چارت سازمانی نگاه به این مخاطرات داشته باشیم و در واقع جمعیت هلال احمر نسبت به حوادث طبیعی قوی بوده ولی در حوزه پدافند غیرعامل باید تقویت شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در استان قزوین اولویت های مخاطرات شناسایی شده به طوری که در زلزله و سیل استان قزوین مستعد است و حوادث جاده ای داریم ولی در تهدیدهای پدافندی با توجه به اینکه قطب صنعتی کشور هستیم وقتی صنعتی در استان فعال است قطع یقین تهدیدهایی وجود دارد و مواد اولیه ممکن است تهدید باشد.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین یادآور شد: هنر ما باید این باشد تهدیدها را با روش های علمی و عملی به صفر برسانیم و این جزو  وظایف همه ماست و نباید شاهد بروز و ظهور این مخاطرات در استان باشیم.

 

کد خبر 1110852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha