ضرورت بهبود شرایط اقتصادی و رفاهی خانواده ها برای بهبود روند جمعیتی کشور

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه آمار سقط جنین و مساله جمعیت از مسائل جدی آینده است بر ضرورت بهبود شرایط اقتصادی و رفاهی خانواده ها برای بهبود روند جمعیتی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز (دوشنبه ۱۰ آبان) در دیدار معاون رییس جمهوری در اموز زنان و خانواده در قم، گفت: در جامعه اسلامی باید منزلت زن به حدی برسد که یک مادر، تربیت فرزند را مهمترین رسالت خود بداند و به گونه ای نباشد که زن و شوهر بصورت کامل مشغول کار باشند و از سایر مسائل غافل شوند.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یکی از دلایل اینکه برخی کودکان از خانه و خانواده فراری هستند این است که کانون گرم خانواده طی سالهای گذشته کمرنگ شده و محبتی که کودک باید در خانه ببنید در بیرون از خانه تجربه می کند.

 

حسینی بوشهری گفت: برنامه های امور زنان و خانواده رییس جمهوری باید به نحوی باشد که مردم احساس خیرخواهی در آن داشته باشند و تصور تقابلی در آنها شکل نگیرد چرا که این مساله سبب شکست طرح های فرهنگی می شود.

 

 رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: همچنین مساله تبیین و روشنگری در خصوص آسیب های فرهنگ و تمدن غربی در رابطه با امور زن و خانواده نیز باید بصورت جدی دنبال شود.

 

امام جمعه موقت قم افزود: آمار سقط جنین و مساله جمعیت از مسائل جدی آینده است، اگر خانواده در تراز انقلاب باشد اموری مانند سقط جنین و تهدید جمعیتی به وجود نمی آید.

 

وی با تاکید بر ضرورت بهبود شرایط اقتصادی و رفاهی خانواده ها برای بهبود روند جمعیتی کشور، تاکیدکرد: سقط جنین تفاوتی با زنده به گور کردن دختران در صدر اسلام ندارد و هر دو مانند هم است.

 

وی بیان کرد: مدت‌هاست که فرهنگ بی رحم غرب برای متلاشی کردن خانواده ها در قالب جنگ نرم برنامه ریزی کرده اند و تا حدودی نیز در این زمینه موفق بودند و امروز فضای جامعه با روزهای ابتدای انقلاب اسلامی متفاوت شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: زن قبل و بعد از بعثت از زمین تا آسمان با یک دیگر متفاوت است و اسلام به زن و خانواده ارزش و منزلت ذاتی داد و با عقاید جاهلی قبل از اسلام مبارزه کرد.

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: خداوند متعال همچنین بر مردم دستور می دهد که علاوه بر زنده به گور کردن دختران، اجازه کشتن آنها به بهانه فقر و تنگدستی را نیز ندارند و باید به اصل رزاقیت خداوند متعال ایمان داشته باشند.

 

امام جمعه موقت قم افزود: رفتار نیکو و پسندیده پیامبر گرامی اسلام با حضرت فاطمه زهرا(س) برای این بود که به مردم بعد از خود دلیل خدشه ناپذیری بر منزلت و جایگاه زن در نظام خلقت، باشد.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مبارزه زنان ایران با برنامه های کشف حجاب در پهلوی اول با وجود تمام مشکلات، نشانگر عمق باورمندی زنان به اصل عفاف و حجاب بود.

 

 

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: زنان در تربیت مدیران و نسل آینده بیشترین تاثیر را دارد و در این بین اگر مادران صالح باشند، آینده و سرنوشت این کودکان نیز تا حد بسیار زیادی تضمین شده است.

کد خبر 1111771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha