ایمان به خدا و خودباوری زمینه ساز تربیت دانش آموزان برای آینده کشور است/ بیانیه گام دوم انقلاب  سندی تحول آفرین است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در شرایط فعلی تبیین دشمن شناسی و دشمن ستیزی، بسیار برای دانش آموزان نسل جدید لازم است، گفت: تلاش برای خودباوری نسل جوان بسیار ارزشمند است و ایمان به خدا تکیه گاه اصلی تحقق این امر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۱ آبان) در دیدار با «مجتبی باستان» رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور، با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: یکی از مواردی که قرآن کریم مورد تاکید قرار داده است بحث الگو و اسوه است که سه بار در قرآن کریم با عنوان اسوه حسنه تکرار شده است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه پایه استکبار ستیزی و مبارزه با شرک و الحاد، ایمان به خداست به عنوان تکیه گاهی که باید باشد، است، افزود: در شرایط فغلی  به مطرح کردن اسوه های حسنه برای  نسل جوان نیاز داریم و دفاع مقدس  یک گنجینه ارزشمند برای مطرح کردن این اسوه ها به شمار می رود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ هزار دانش آموز در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و در سرنوشت جنگ تاثیرگذار بودند، ابراز کرد: حضور دانش آموزان در دفاع مقدس تاثیرگذار بود و معادلات نظامی جهان را به هم ریختند و در دفاع مقدس ۱۳ سال ها در جنگ حضور پیدا کردند و معادلاتی که حاکم بر ارتش های  دنیا است به هم ریختند.

 

امام جمعه ایلام گفت: در بعد  آموزش و تربیت با سن و سال کم در جنگ نیز حضور پیدا کردند و قهرمان های دانش آموز در دوران دفاع مقدس حماسه های بی بدیلی را خلق کردند که دشمنان را تحقیر کردند و بدون ترس از تیر و ترکش دشمن، ایستادند و این امر اوج تحقیر دشمنان است که کسی که در مقطع دانش آموزی است و در جبهه ها حضور پیدا می کند و در مقابل آنان هیچ ترسی و واهمه ای ندارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: بسیاری از دانش آموزان شهید هم نخبه علمی بودند و یا در دست دشمن اسیر شدند و وقتی دشمن با آنها مواجه شد، دیدند با مردانی  مواجه هستند که دشمن را تحقیر کردند، امروز نیاز است که به عنوان قهرمان های ملی در سطح کشور به نسل جوان در حوزه های مختلف معرفی شوند.

 

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی تبیین دشمن شناسی و دشمن ستیزی، بسیار  برای دانش آموزان نسل جدید لازم است  و در این میدان باید پای کار باشیم، تلاش برای خودباوری نسل جوان بسیار ارزشمند است و ایمان به خدا که تکیه گاه اصلی است و مرز خود را با دشمن مشخص کنیم و به خودباوری برسیم سرنوشت نسل جوان و آینده ما بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام گفت: فرصتی که بسیج دانش آموزی فراهم کرده است فرصتی بی بدیل است که در بهترین سن می توان در زمینه تربیت دانش آموزان متعهد و انقلابی فعالیت کرد، ارتباط مربیان پرروشی و  دانش آموزان بسیار مهم است که پیوند عاطفی و دینی بین معلم و دانش آموز برقرار باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: ما امروز با تحقق جوان مومن، انقلابی، متعهد پای کار فاصله داریم و باید در این عرصه تلاش کرد، سرمایه گذاری که دشمن برای  انحراف در ارزش ها و باورها انجام داده است با تلاش خنثی کنیم، مسیری که مقام معظم رهبری برای ما تبیین فرموده اند باید در اولویت کار ما برای تربیت دانش آموزان باشد، بیانیه گام دوم انقلاب  سندی است که می تواند برای نظام جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه تربیت نسل جوان تحول آفرین باشد.

 

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج  نیز می تواند خروجی کار تربیت علمی و آموزشی بسیار ارزشمند باشد، خاطرنشان کرد: کاری که رنگ خدایی پیدا کرد ارزشمند و با برکت خواهد بود و امید است که با برنامه ریزی های انجام شده، شاهد تربیت نسلی آینده ساز برای انقلاب اسلامی باشیم.

کد خبر 1111915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha