قانون امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای مقابله با فقر، فساد و تبعیض قرار دارد

امام جمعه موقت تهران گفت: اصل هشتم قانون اساسی به نام امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای مقابله با فقر، فساد، تبعیض، جهل، جهالت، کم کاری و تفرقه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر با فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی که در مرکز همایش‌های اجلاس سران برگزار شد، گفت: از ابتدای قرن اخیر دو قدرت بزرگ در راستای غارت اموال جوامع جهان سومی و ساخت تسلیحات کشتار جمعی با یکدیگر مسابقه داشتند بین همین نزاع و قدرت نمایی قدرت جدیدی با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» در عالم متبلور شده و همچون نوری درخشید.

وی افزود: این شعار جمهوری اسلامی ایران هویت وارستگی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد، ایران با این شعار نشان داد که تحت تأثیر و تسلط قدرت غرب و شرق نیست و تنها با هدایت الهی، براساس آموزه‌های دینی و یاری خداوند سعی دارد راه جدیدی پیش روی جهانیان ترسیم کند که دنیا با سبک زندگی و مدل حکومت جدید آشنا شوند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داد که می‌خواهد حکومتی بر اساس معیارهای دین اسلام، جامعه‌ای با فرهنگ دینی و اقتصاد مستقل و مشروع داشته باشد، عنوان کرد: بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران قوانین خود را بر پایه موازین دینی و شرعی استوار کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: جمهوری اسلامی با توجه به واقعیات دینی برای مردم قانون‌گذاری می‌کند، اگر قانون اسلامی و مجریان آن اشخاصی مؤمن و مسلمان باشند مردم مطمئن می‌شوند که در مسیر رسیدن به مملکت الهی و زندگی مشروع هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: از اهداف مهم انقلاب اسلامی این است که با پیاده شده قوانین اسلامی زندگی مردم در دنیا سالم باشد و آخرت آنها هم تامین شود.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه اصل هشتم قانون اساسی مخصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز کرد:  اصل و اساس این قانون بر مبنای حمایت از عزت، شرف، استقلال، معنویت و همچنین مقابله با فقر، فساد، تبعیض، جهل، جهالت، کم کاری و تفرقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در رأس همه امر به معروف‌ها توحید و شناخت خداوند و برون رفت از استکبار قرار دارد، عنوان کرد: همه مسؤولان و مردم باید برای یک هدف در یک مسیر قرار گیرند و به حکم دین خود را برادر یکدیگر بدانند در این صورت مانع نابودی یکدیگر می‌شوند و با اهداف مشترک با آسیب‌های مشترک مبارزه می‌کنند، به تعبیر خداوند در قرآن کریم این جامعه امت نام دارد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امت یک جمع منسجم است، اظهار کرد: انسان به عنوان یک فرد مصداق یک قطره است اما زمانی که افراد جامعه در کنار هم قرار می‌گیرند همانند دریا می‌شوند و در این صورت است که به اهداف خود دست پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در پرتو توحید وحدتی با تولید قدرت را منجر می‌شود که جامعه به مصالح خود دست یافته و از مفاسد دور شود، خاطرنشان کرد:‌ قانون امر به معروف و نهی از منکر قانون عموم جامعه است و هیچ قانونی کارسازتر از آن نیست.

کد خبر 1111942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha