بهره‌مندی ۷۷۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی یزدی از خدمات حمایتی کمیته امداد

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد در آستانه روز دانش‌آموز گفت: هم‌اکنون ۷۷۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند از خدمات حمایتی و فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی منش، معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه کمک به تحصیل مددجویان، تقویت بنیه دینی، ارتقای سبک زندگی و مصون‌سازی جامعه هدف تحت حمایت ازجمله اهداف مهم این نهاد است، گفت: هم‌اکنون 7700 دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند از خدمات حمایتی و فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی افزود: این نهاد هرساله نسبت به پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام می‌کند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: سرانه پرداختی به دانش‌آموزان تحت حمایت متناسب با مقطع تحصیلی سالیانه بین200 تا 700 هزار تومان است و مبلغ سرانه کمک‌هزینه و شهریه تحصیلی به دانشجویان و طلاب علوم دینی نیز متناسب با مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل از 450 هزار تومان تا دو میلیون و 500 هزار تومان است که در هر نیمسال تحصیلی (دومرتبه در سال در مهر و بهمن‌ماه) به آنان اختصاص می‌یابد، در صورت گرفتن واحد در تابستان برای این ترم نیز پرداخت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و دارای استعداد برتر از حمایت‌ها و کمک‌های ویژه‌ای در زمینه کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه برخوردار هستند.

اسلامی منش یادآور شد: سال گذشته دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای آگاه‌سازی و آموزش، کمک‌هزینه تحصیلی مددجویان، ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان، دانشجویان، برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی و شهریه دانشجویی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد هزینه شد.

 

کد خبر 1111952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha