خادمان فرهنگ عمومی تجلیل می شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: به مناسبت ۱۴ آبان ماه، روز فرهنگ عمومی، ۳۰ نفر از خادمان فرهنگ عمومی در حوزه های مختلف معرفی و تجلیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» امروز سه شنبه در هفتاد و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به ویژه برنامه های مناسبت 14 آبان، روز فرهنگ عمومی، بر فراهم کردن زمینه های مشارکت مردم در ارتقای فرهنگ عمومی تأکید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از شناسایی خادمان فرهنگ عمومی در همه حوزه ها و بخش ها خبر داد و افزود: به مناسبت روز فرهنگ عمومی، 30 نفر از خادمان فرهنگ عمومی در حوزه های مختلف معرفی و تجلیل می شوند.

 

«علی بیگ زاده» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: واکسینه شدن موجب عادی انگاری مردم شده و این در حالیست که تا زمانی که بیماری کرونا وجود دارد رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور و استان پایین تر از 40 درصد است، افزود: این خطریست که کشور را تهدید می کند‌ و لذا باید از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی استان در راستای فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل های بهره برد.

 

بیگ زاده به حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق اشاره کرد و گفت: برخی، علت اصلی طلاق را ناشی از اعتیاد و بیکاری فرد می دانند در حالیکه یکی از دلایل اصلی طلاق، کمرنگ شدن نقش والدین و عدم اعتماد سازی بین زن و شوهر است.

 

در این جلسه همچنین دکتر «افشین دلشاد» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تبیین سند ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری در مقابله با کرونا و سند ارتقای فرهنگ سلامت جامعه که مصوبه جلسات پیشین بود، پرداخت و گفت: در این حوزه در سه محور مشارکت های عمومی همچون طرح سفیران سلامت، همکاری حضوری سازمان ها همچون طرح شهید سلیمانی و بهره مندی از ظرفیت مردم همچون راه اندازی سامانه 4030 فعالیت ها را انجام داده ایم.

 

وی با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون، خراسان شمالی از میانگین کشوری سه درصد جلوتر است، اظهارکرد: البته برخی شهرستان ها از جمله شیروان، پایین ترین درصد واکسیناسیون را دارند که نیازمند فرهنگ سازی است.

 

 

کد خبر 1112052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha