ممنوعیت ورزش مختلط باید به قانون تبدیل شود

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ورزش برای سلامتی همه لازم و ضروری است، تصریح کرد: ولی اختلاط زن و مرد در این حوزه جایز نیست و ممنوعیت ورزش مختلط باید تبدیل به قانون شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز سه شنبه در هفتاد و دومین نشست این شورا با بیان اینکه قوانین مصوب شورای فرهنگ عمومی باید در متن جامعه اجرایی شود، اظهارکرد: با توجه به اینکه مباحث فرهنگی زمان بَر است، نباید مصوبه جدید عامل فراموشی مصوبات قبلی شود بلکه باید به مصوبات پیشین اضافه و پیگیری شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهارکرد: در بحث تسهیلات برای مجموعه هایی که می خواهند پوشاک دینی تولید کنند و در این حوزه فعالیت گسترده ای داشته باشند، بررسی های لازم و اعتبارات مورد نیاز مدنظر قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به موضوع ورزش های مختلط هم اشاره کرد و با تأکید بر اینکه ورزش برای سلامتی همه لازم و ضروری است، تصریح کرد: ولی اختلاط زن و مرد در این حوزه جایز نیست و ممنوعیت ورزش مختلط باید تبدیل به قانون شده و به عنوان مصوبه این نشست پیگیری شود.

 

حجت الاسلام نوری، ممنوعیت سگ گردانی در مکان های عمومی را دیگر مصوبه اجرایی این نشست اعلام کرد و گفت: در شأن جامعه دینی نیست که افراد همراه با سگ در اماکن عمومی تردد کرده و برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به مصوبه قبلی این نشست در بحث سلامت و سند ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری در مقابله با کرونا و سند ارتقای فرهنگ سلامت که در این جلسه از سوی نماینده دانشگاه علوم پزشکی به اختصار تبیین شد، افزود: برای این مهم باید کارگروه هایی متناظر با کارگروه های وزارت متبوع تشکیل و هر سه ماه یکبار، گزارش کار اعلام شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در خاتمه گریزی هم به تقابل طب سنتی و طب مدرن زد و تأکید کرد: این دو حوزه در بخش طبابت نباید یکدیگر را نفی کنند بلکه باید مکمل یکدیگر باشند.

 

در این جلسه دکتر «افشین دلشاد» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تبیین سند ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری در مقابله با کرونا و سند ارتقای فرهنگ سلامت جامعه که مصوبه جلسات پیشین بود، پرداخت و حاضران نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند.
 

 

 

کد خبر 1112026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha