ایران برای مذاکره در موضع قدرت و آمریکا در موضع ضعف قرار دارد

مرندی با اشاره به اینکه اقدام سپاه پاسداران به دولت آمریکا نشان داد ایران مرعوب نمی‌شود، گفت: شکست آمریکایی‌ها به وسیله سپاه نشان داد ایران برای مذاکره در موضع قدرت و آمریکا در موضع ضعف قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیدمحمد مرندی، کارشناس امور بین الملل شب گذشته (چهارشنبه 12 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه زمانی که نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران آمریکایی‌ها را در رویارویی نظامی عقب می‌زند برای همه روشن است که آمریکا شکست خورده است، گفت: سلاح‌های سنتی پرهزینه و اکنون کم فایده هستند، زیرا یک موشک زمین به دریا می‌تواند ناو هواپیما بر چند میلیارد دلاری را از بین ببرد.

 

وی با بیان اینکه عملیات سپاه در ناکام گذاشتن دزدی دریایی آمریکایی‌ها نشان داد ناو‌های غول پیکر در برابر موشک‌ها و سلاح‌های ارزان قیمت ایران ناکارآمد هستند، افزود: ​این اقدام سپاه در شکست آمریکایی‌ها موجب انگیزه گرفتن چین و روسیه برای وارد کردن فشار بیشتر به آمریکایی‌ها می‌شود.

 

این کارشناس امور بین الملل با بیان اینکه صنعت تسلیحات در آمریکا از لابی صهیونیستی قوی‌تر است و این صنعت برای تقویت خود نیازمند جنگ است، افزود:​ صنعت نظامی آمریکا به نفع خود کار می‌کند نه به نفع مردم آمریکا و این دلیل طول کشیدن جنگ افغانستان به مدت ۲۰ سال است. اکنون اقتصاد آمریکا در شرایط بدی قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی پیام داد که آمریکا نمی‌تواند در مقابل ایران اقدامی انجام دهد، شما که قابل مقایسه با آمریکایی‌ها نیستید، افزود: این اقدام سپاه به دولت آمریکا نشان داد جمهوری اسلامی ایران مرعوب نمی‌شود.

 

این کارشناس امور بین الملل با بیان اینکه ایران در برجام امتیاز‌هایی داد و به این توافق پایبند بود، اما نه دولت اوباما و نه ترامپ و نه بایدن به این توافق پایبند نبودند، ادامه داد: آمریکا می‌خواهد با فشار، تحریم و دزدی مردم و دولت ایران را برای پذیرش خواسته‌های خود بترساند.

 

مرندی با تصریح این مطلب که شکست آمریکایی‌ها به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اکنون کار را برعکس کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره در موضع قدرت و آمریکا در موضع ضعف قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه آمریکا در ایران کودتا کرد به رژیم صدام سلاح‌های شیمیایی داد و از شاه و صدام حمایت کرد، گفت: مشکل ما با آمریکا عملکرد این کشور است و تسخیر لانه جاسوسی نیز نتیجه عملکرد آمریکا بود نه اینکه مشکل ما با آمریکا از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده باشد. از جنگ تحمیلی ایران در پی اصلاح روابط ایران آمریکا بود، اما آمریکایی‌ها بر ضد این خواست ایران عمل کردند.

کد خبر 1112808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha