سیاست حوزه‌های علمیه تعامل با مراکز دینی اهل سنت است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: سیاست حوزه‌های علمیه، تعامل، تعاطف، لطافت و دوستی با مراکز دینی اهل سنت در تمام بخش‌ها است و این مهم باید هر روز پررنگ‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سفر دو روزه خود به کردستان در نشست علما و فضلای اهل تسنن و تشیع استان کردستان که در سنندج برگزار شد، حضور یافت و اظهار کرد: تعامل، تعاطف، لطافت و دوستی با مراکز دینی اهل سنت در تمام بخش‌ها از سیاست‌های حوزه‌های علمیه است که باید هر روز پررنگ‌تر شود.

 

وی با اشاره به اینکه هرگاه حوزه‌های علمیه تشیع و مراکز دینی اهل سنت در تعامل و تعاطف با یکدیگر بوده‌اند، تحولات بزرگی رقم خورده است، افزود: حوزه‌های علمیه تشسع و مراکز دینی اهل تسنن در صورتیکه رقابت کرده‌اند لطمه دیده‌اند، بنابراین راه ما باید تعامل و هم‌افزایی روز افزون باشد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر ضرورت نو، عمیق‌تر و پاسخگوتر شدن حوزه‌های علمیه تاکید و اضافه کرد: رشته‌های علمی و دانش حوزه‌های علمیه باید تنوع بیشتری پیدا کند و آمادگی‌های این مراکز برای پاسخگویی به سوالات و خواسته‌های مردم در شرایط کنونی افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: اکنون دیگر ۱۰۰ سال پیش نیست و شرایط زندگی مردم، فعالیت رسانه‌ها و فضای مجازی، هزار مسئله برای ما ایجاد کرده است و باید این مسائل را بشناسیم و با قدرت علمی و روح جهادی و انقلابی پاسخگوی سوالات مردم باشیم.

 

آیت‌الله اعرافی یادآور شد: اسلام دین تمدنی است و می‌تواند در تمام اعصار به نیاز بشر پاسخ دهد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در قالب مکتب اسلام و آموزه‌های اسلامی به ما آموخت که می‌توان تحولی بزرگ در دنیا ایجاد کرد، افزود:  امام راحل پیش از آنکه معمار تمدن بزرگ جهانی باشد، معمار جان و نفس خود بود و ما نیز باید معمار دل و جان خود باشیم.

 

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور دروازبانی روح و نگهبانی قلب و جان را از تاکیدات ویژه امام راحل دانست و تصریح کرد: ایشان همواره بر مراقبت از نفس تاکید داشتند و نتیجه این می شود که تمام وجودشان از دنیا آزاد شد که باید این آزادگی در حوزه، پایگاه علم و دین ایجاد شود و انسان‌های بزرگ در اخلاق و معنویت را پرورش دهد.



آغاز ساخت مدرسه دینی اهل سنت در سقز

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه مدرسه دینی حوزه اهل سنت شیخ الاسلام سنندج تقویت می‌شود، از آغاز ساخت مدرسه دینی اهل سنت در سقز خبر داد و بیان کرد: در مریوان نیز ساختمانی برای مدرسه دینی اهل سنتت راه‌اندازی می‌شود.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان، سه هزار و ۷۰۰ طلبه و روحانی اهل سنت مشغول به خدمت هستند که حدود ۷۰۰ نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر هم از طلبه‌های اهل تشیع هستند که در سطح شهرها و روستاها برای ترویج دین تلاش می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: تکریم علمای دین را که از توصیه‌های مقام معظم رهبری در حکم بنده است، سرلوحه کارم قرار داده‌ام و تلاش می‌کنم جاهایی که مسائل دینی رونق می‌یابند حفظ و تقویت شوند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: روحانیون اهل سنت و تشیع جلوداران عرصه ترویج دین هستند و سه شاخص عالم بودن، برخوردار از تقوا و انقلابی بودن برای طلبه‌های کردستان در نظر گرفته شده است که این شاخصه‌ها در میان علمای استان وجود دارد.

 

کد خبر 1112836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha