تسلیم باعث می شود تا سرمایه های چهار دهه استقامت مردم از بین برود

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه ژاپن زمانی که تسلیم شد، آمریکا با بمب اتم جواب آنان را داد، گفت: تسلیم باعث می شود تا دشمن پررو تر شود و سرمایه های چهار دهه استقامت مردم از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علی سعیدی» امروز (پنج شنبه ١٣ آبان) در مراسم گرامیداشت روز 13 آبان که در مقابل ارگ کریمخان برگزار شد، در جمع تجمع کنندگان شیرازی، حضور در این شهر را مایه افتخار دانست و گفت: شیراز، شهر ادب، فرهنگ و شعر انقلاب است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تاکید بر اینکه هر رویدادی در هر کشوری یادآور حماسه و ارزش های آنان است، اظهار کرد: 13 آبان یادآور چندین خاطره عظیم است.

وی با یادآوری اتفاقات رویداده در این روز، گفت: ١٣ آبان ٤٢ یادآور تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه بود و 13 آبان سال های 57 و 58 به ترتیب یادآور تظاهرات دانش آموزان و دانشجویان علیه رژیم گذشته و همچنین تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است که امام (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه در مقابل زور، استکبار سه راه بیشتر وجود ندارد که اولی تسلیم است یعنی هرآنچه اراده کردند، داشته باشند، تاکید کرد: راه دوم جنگ و ستیز و راه سوم مقاومت ایستادگی است.

وی با یادآوری این مطلب که در تاریخ بارها تقابل مختلف بین حق و باطل رویداده است، اضافه کرد: در مکتب موحدان عالم سازش وجود ندارد و هابیل مقابل قابیل، حضرت ابراهیم (ع) مقابل نمرود و حضرت موسی (ع) مقابل فرعون می ایستد و این راه تسلیم ندارد چرا که رسالت در ایستادگی است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) در برابر جبهه شرک و نفاق قرار می گیرد و وظیفه دگرگونی جامعه را دارد، یادآور شد: آنها در مقابل ظلم ایستادند و ایستادگی در برابر ظلم هزینه دارد و برای رسیدن به قلل استقامت و ایستادگی باید مردم همراه باشند و جایی که مردم حضور داشتند، سربلند بودیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همواره به کشورهای دیگر تجاوز کرده است و در طول تاریخ این کشور یک دقیقه دست از تجاوز به سایر کشورها برنداشته است، افزود: امروز آمریکا رو به افول رفته است، آمریکا امروز توان حفظ پیروزی های خودش را ندارد و در افغانستان با ذلت بیرون رفت.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا در سه جبهه مختلف درگیر است، اظهار کرد: از لحاظ اقتصادی با چین، از نظر نظامی با روسیه و از لحاظ ایدئولوژیک با ایران درگیری دارد و امکان حل و فصل مشکلات بین المللی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ژاپن زمانی که تسلیم شد، آمریکا با بمب اتم جواب آنان را داد و در لیبی و عراق هم زمانی که از نبود سلاح هسته ای مطمئن شد، به آنان حمله کرد، تاکید کرد: تسلیم باعث می شود تا دشمن پررو تر شود سرمایه های چهار دهه استقامت مردم از بین برود.

 

کد خبر 1112900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha