۱۳ آبان گرامیداشت حماسه حضور در کردستان

یوم الله۱۳ آبان امسال با تجمع مردم، مسئولان، روحانیون و دانش‌آموزان و دانشجویان شهرهای استان کردستان برگزار شد و حماسه حضور در این استان رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، گرچه دو سالی است که کرونا مانع برگزاری تجمعات مردم در مناسبت‌ها و اماکن مختلف شده است اما امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حماسه حضور در استان رقم خورد و مردم شهرهای استان در کنار مسئولان و قشر نوجوان و جوان حضور یافتند و تجمع یوم‌الله 13 آبان با حضور این مردم رقم خورد.

 

گرچه سن‌شان کم است و از دوران اوایل انقلاب چیزی ندیده‌اند اما با مطالعه و شنیدن از زبان بزرگتر‌ها با رویدادهای تاریخی کشورمان آشنا بودند.

 

فاطمه دانش‌آموز دوران متوسطه دوم شهرستان قروه است، می‌گوید: سنم به سال‌های قبل و اوایل پیروزی انقلاب قد نمی‌دهد اما از پدر و مادر و معلم‌هایم در مورد شجاعت و ایثار دانش‌آموزان آن زمان بسیار شنیده‌ام و معتقدم امروز همه ما باید با شجاعت درس بخوانیم،؛ با تلاش راه موفقیت را در کشور پیش بگیریم و با سربلندی به رشد و تعالی خود و کشورمان کمک کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه دانش‌آموزان ایثارگر 13 آبان سال 58 باشیم.

 

امیر نیز از دانش‌آموزان سروآبادی است می‌گوید به آتش کشیدن پرچم آمریکای جنایتکار کمترین کاری است که می‌توانیم بکنیم و باید با این کار به آمریکا و اسرائیل ثابت کنیم که ما نوجوانان و جوانان در برابر توطئه‌های آنها می‌ایستیم و از ارزش‌های افتخارآفرین کشورمان دفاع می‌کنیم.

 

جباری از بازاریان سنندجی است که در تجمع پیاده‌راه فردوسی حضور دارد وی می‌گوید دوران اوایل انقلاب این استان کشته و شهید زیادی داد و کودکان و نوجوانان زیادی بدون پدر بزرگ شدند و نیاز است امروز همه مردم از بزرگ و کوچک برای حفظ این انقلاب که با خون جوانان به ثمر نشسته دفاع کنند.

 

وی می‌گوید: افرادی که روزهای اول انقلاب را به یاد دارند قطعا می‌دانند که این انقلاب چطور به ثمر نشست پس نیاز است از تجربیات و اندوخته‌های خود در اختیار جوانان قرار دهند تا جوانان امروز نیز با باور قوی‌تر ازاین کشور دفاع کنند و آینده موفقی را برای کشور رقم بزنند.

 

13 آبان امسال نه تنها یک بیعت دوباره با آرمان‌های امام راحل بلکه یادآورنده‌ی روزهای تلخی است که این کشور به ویژه استان مرزی کردستان به خود دید و باید برای حماسه حضور مردم در این شرایط سخت کرونایی و وضعیت نامناسب اقتصادی که همچنان به فکر ارزش‌های انقلابی و اسلامی خود هستند آفرین گفت.

 

 

کد خبر 1112948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha