کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء گچساران افتتاح می شود

کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء محله رادک شهرستان گچساران در هفته کتاب و کتابخوانی، افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء محله رادک شهرستان گچساران در هفته کتاب و کتابخوانی، خبر داد.
 

«یاسر رحیمیان» گفت: ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۲۸۰ متر مربع از اعتبارات بافت فرسوده گچساران تکمیل شده است.
 


وی افزود: مجری این پروژه، اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان است و در هفته کتاب امسال توسط کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان دستگاه بهره‌بردار، افتتاح خواهد شد.
 


رحیمیان تصریح کرد: همچنین دو کتابخانه عمومی در شهرستان‌های بهمئی و چرام هر کدام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی توسط مجری کار یعنی بسیج سازندگی استان در دست اقدام است که شامل کتابخانه عمومی شهر چرام با زیربنای1327 متر مربع در دو طبقه و کتابخانه عمومی شهر لیکک با زیربنای 1327 متر مربع در دو طبقه توسط پیمانکار پروژه در دست ساخت است.
 


وی افزود: این دو کتابخانه عمومی در سال 1390 کلنگ زنی شده‌اند و علیرغم اینکه از سوی سازمان مدیریت استان برای روند ساخت آن‌ها مصوبات خوبی تصویب شده است ولی در بحث تخصیص بودجه، عملا اعتبار قابل قبولی در این خصوص انجام نشده است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: انتظار می‌رود ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تکمیل این دو پروژه فرهنگی بودجه کافی اختصاص دهد تا بعد از سال‌ها انتظار، این کتابخانه‌های عمومی در اختیار مردم چرام و بهمئی قرار گیرد.

 

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های بویراحمد و لنده، افزود: کتابخانه عمومی روستای ایدنک در شهرستان لنده با زیربنای 120 متر مربع هم اکنون با 92 درصد پیشرفت فیزیکی توسط بنیاد علوی در حال ساخت است که تا چند ماه آینده تکمیل می شود.

 
رحیمیان خاطر نشان کرد: کتابخانه عمومی روستای بردپهن بخش زیلایی با زیربنای 120 متر مربع از محل اعتبارات استانی با 60 درصد پیشرفت توسط بسیج سازندگی استان در حال ساخت است.


 
لازم به ذکر است، این دو پروژه روستاهای ایدنک لنده و زیلایی بویراحمد در سال 1399 کلنگ زنی شده است که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
 

 

کد خبر 1113014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha