کانون های فرهنگی هنری در آبادانی مسجد نقش کلیدی دارند

حجت الاسلام محمدی بابیان اینکه آبادانی مسجد فقط ساخت و ساز نیست گفت: آبادانی مسجد یعنی انجام کار فرهنگی در مسجد که کانون های فهما در این زمینه و در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری نقش کلیدی دارند.

حجت الاسلام «علی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: اجرای فعالیت های مستمر فرهنگی در آبادانی مسجد تاثیر گذار است.

 

امام‌جمعه وردنجان بابیان اینکه آبادانی مسجد فقط ساخت و ساز نیست گفت: آبادانی مسجد یعنی انجام کار فرهنگی در مسجد که کانون های فهما در این زمینه و در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری نقش کلیدی دارند.

 

وی بابیان اینکه جوانان خلاق و با استعداد کانون های فرهنگی هنری با فعالیت های بیشمار خود در مساجد و جامعه اعتماد مردم را نیز به خود جلب کرده اند افزود: این اعتماد مردم با نحوه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری کرده است.

 

حجت الاسلام محمدی برای اینکه بتوانیم از برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی نتیجه مطلوب را کسب کنیم باید مسجد در راس امور قرار دهیم و ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا و سایر ارکان مسجد را در برگزاری برنامه های فرهنگی وارد کنیم.

 

امام‌جمعه وردنجان بابیان اینکه احیای کارکرد اصلی کانون ‌های فرهنگی هنری این نهاد را به سمت مسجد طراز اسلامی سوق می دهد گفت: مشخص شدن مسیر حرکت و جنس فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در واقع توجه به رسالت کانون ها، کانون های که امن ترین مکان برای حضور نسل جوان در جامعه است.

 

گفتنی است: کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) وردنجان با کسب ۱۵ هزار و ۹۸۶ امتیاز و کسب رتبه اول در بین کانون های فهمای شهرستان بن، حائز شرایط احراز رواق ترنج از شبستان هنر نیز شده است.

 

خاطرنشان می شود: کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) وردنجان به عنوان رابط فهمای کانون های مساجد شهرستان بن نیز فعالیت می کند لذا سایر کانون های این شهرستان ضمن همکاری و ارائه گزارش به رابط مشخص شده می توانند از تجربیات این کانون برای برگزاری برنامه ها امتیاز کانون خود را در سومین رویداد ملی فهمای ۱۴۰۰ افزایش دهند.

 

کد خبر 1113526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha