ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی توسط بیناد مسکن

نیکزاد از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزاری خبرگزاری شبستان از اراک، «اکبر نیکزاد» در جریان سفر خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را عهده دار شده است، گفت: سالانه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن هدفگذاری شده که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را بنیاد مسکن عهده دار است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و همچنین ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم با بانک‌های عامل انجام شده و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین اقدامات لازم را انجام داده است.

 

وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی، زمین مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن تحویل می‌شود، ادامه داد: اکنون عملیات ثبت نام در برخی شهرها آغاز و در مابقی شهرها نیز در روزهای آتی کلید می‌خورد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرهای با جمعیت بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر نیز اداره کل راه و شهرسازی ورود کرده است، اضافه کرد: امید است در ۲۰ روز آتی شاهد عملیاتی شدن جهش تولید مسکن در سراسر کشور باشیم.

 

نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه هماهنگی لازم در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی با ۳۰ درصد تخفیف از سوی شهرداری‌های سراسر کشور انجام خواهد شد، گفت: اعضای سازمان نظام مهندسی سراسر کشور نیز همکاری مناسبی در ساخت و سازها دارند و در تلاش هستند که ساخت واحدهای مسکونی با رعایت اصول فنی همراه باشد.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه ارائه تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه‌های نظام مهندسی در قالب جهش تولید مسکن نیز اعمال می‌شود، ادامه داد: این امر کمک قشر مهندسین به خانه دار شدن اقشار مختلف مردم است که مابقی دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان نیز در اجرای طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن که مصوبه قانونی مجلس  است، تعامل و همکاری مناسب دارند.

کد خبر 1114341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha