مبارزه با قاچاق دام با اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر فارس

بهرامی گفت: طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر فارس با هدف اجرای سیاست وزارت جهاد کشاورزی، جلوگیری از قاچاق دام و مدیریت تامین گوشت قرمز در استان فارس اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (سه شنبه 18 آبان) از پلاک کوبی و هویت گذاری بیش از 2 میلیون راس دام سبک در فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 2 میلیون راس دام سبک در فارس هویت گذاری و پلاک کوبی شده اند.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: هویت گذاری و پلاک کوبی یک میلون راس باقیمانده دام سبک عشایر از طریق شرکت های تعاونی در حال انجام است و فارس به عنوان قطب عشایری کشور، سه میلیون راس دام سبک دارد که حدود 30 درصد گوشت قرمز استان را در طول سال تولید می کند.

وی اضافه کرد: طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر فارس با هدف اجرای سیاست وزارت جهاد کشاورزی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رصد و پایش بهره برداران عشایر از طریق اتحادیه و شرکت تعاونی عشایری با بیش از 52 اکیپ در تمام شهرستان های استان در حال انجام است.

بهرمی تاکید کرد: طرح پلاک کوبی دام سبک عشایر استان فارس با هدف جلوگیری از قاچاق دام و مدیریت تامین گوشت قرمز در استان فارس اجرا می شود.

بهرامی تاکید کرد: دامداران عشایر باید برای پلاک کوبی و هویت گذاری تمامی دام های خود اقدام کنند و عدم اجرای پلاک گذاری دام به عنوان قاچاق از سوی نیروی انتظامی تلقی می شود و تامین علوفه عشایر، منوط به پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایری است.

کد خبر 1114503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha